I ena ändan av vardagsrummet har vi matsalsmöbler och vid den kortsidan är väggen brun (Mio mylla) medan övriga väggar är vita. På de vita väggarna sitter en del tavlor, hyllor osv, men den bruna väggen är helt tom. Vad ska jag göra med den?
Jag ser framför mig en fototapet som bestod av maskrosor, skitsnygg. Nu vill jag ha bara blommorna på den bruna väggen, inte hela tapeten......finns det något som skulle kunna funka likadant?
Såg på IKEA att de har nån sorts klistermärken som föreställer blommor men de var alldeles för små och inte alls snygga.

Nån med bra tips?
 
Eller varför inte måla upp en schablon?? Tröttnar man är det ju bara å måla över... Man kan ju använda egna motiv som man hittat, och sen måla upp med hjälp av over-head. Så gjorde syrran i sitt barns rum, målade upp giraffer, blev kanonbra!
 
Vynil verkade bra, men jag hittade inget motiv som tilltalade mig tyvärr. Allra helst skulle jag vilja ha 2-3 stora blommor, maskrosor eller liknande, men det verkar vara svårt att hitta.

Måla på väggen är jag inte så pigg på....tror inte att jag skulle göra det så himla bra nämligen. :)

Tack ändå för tipsen!
 
Att måla efter en projektor är enkelt, låna en och förstora motivet du ska ha och sätt igång, såg det på tv och det va riktigt läckert!
Lycka till!
 
Har du tittat på Wallies? Som klistermärken med tapetklister... bara att sätta upp och ta bort igen när man tröttnat. Jag har använt dem i barnrummet och det blev jättefint. Vet inte om det finns några maskrosor men titta på www.inreda.com och klicka på Wallies.
 
Oh ja, kan instämma i att det är superenkelt att måla efter projektor! som skrivet ovan så har även syrran gjort det, och hon har inte gjort nåt sånt innan, men det blev jättebra!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.