Hej ni som läser.
Vi funderar på att installera en värmepanna panna men vad ska man ha för någon till hyfsat pris och vad är de man ska tänka på den ska innehålla som t.ex. överfyllnadsskydd och automatisk avluftning..
Hittade denna här:

https://bolindo.se/varme/villapanna...nner&utm_medium=referral&utm_channel=referral

Hjälp gärna mig om de e något som man måste ha med å tänka på..
Tack så länge
 
Vad har ni för värme i dag? Ni har inte funderat på värmepump istället för elpanna?
 
useless useless skrev:
Vad har ni för värme i dag? Ni har inte funderat på värmepump istället för elpanna?
Vi har en luft värmepump men har vattenburen värme med å vill ha en elpanna som uppvärmning
 
Neettan Neettan skrev:
Vi har en luft värmepump men har vattenburen värme med å vill ha en elpanna som uppvärmning
Kanske en luft-vattenvärmepump om ni har vattenburen värme?

kolla in www.polarpumpen.se
 
  • Gilla
guggen och 1 till
  • Laddar…
Grizzlybjörnen123 Grizzlybjörnen123 skrev:
Kanske en luft-vattenvärmepump om ni har vattenburen värme?

kolla in www.polarpumpen.se
Vill inte ha en sådan dyr i huset. E dyr investering
 
Ja, en dyrare investering men lägre driftkostnad.
 
  • Gilla
Grizzlybjörnen123
  • Laddar…
Neettan Neettan skrev:
Vill inte ha en sådan dyr i huset. E dyr investering
Blir ju billigare driftkostnad med luft/vatten värmepump än med en ren elpanna. Speciellt när elpriserna är dyra
 
Grizzlybjörnen123 Grizzlybjörnen123 skrev:
Blir ju billigare driftkostnad med luft/vatten värmepump än med en ren elpanna. Speciellt när elpriserna är dyra

Mm de e sant.. vi får se
 
Köp ingenting från polarpumpen. Du får antagligen ingen hjälp vid garantiärende.
 
Neettan Neettan skrev:
Vill inte ha en sådan dyr i huset. E dyr investering
En luft vatten tjänar in sig på ngt år jämfört med elpanna. Kan inte föreställa mig att det finns någon röris som installerar en ny elpanna som primär uppvärmningsenhet i ett normalt äldre hus idag.
 
  • Gilla
Joak
  • Laddar…
G guggen skrev:
En luft vatten tjänar in sig på ngt år jämfört med elpanna. Kan inte föreställa mig att det finns någon röris som installerar en ny elpanna som primär uppvärmningsenhet i ett normalt äldre hus idag.

Okey ja kollar på det så får vi se vad som händer
 
Finns det ingen panna alls idag?
Finns skorsten?
Kan pelletspanna vara ett alternativ?
Var i landet är det?
 
GoForIt GoForIt skrev:
Finns det ingen panna alls idag?
Finns skorsten?
Kan pelletspanna vara ett alternativ?
Var i landet är det?

Jo finns en ved/elpanna från 40 talet och skorsten finns.. ja men med pellets ska man väl ända ha koll på så den inte strular?

I Skåne
 
Ja, pellets är inte underhållsfritt.

Med tanke på att ni bor i Skåne föreslår jag också att ni sneglar på en luft/vatten värmepump.
 
  • Gilla
guggen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.