Tog hit en rörläggare för att kolla kostnaden för att installera en huvudkran till vårt vatten, han sa att han inte hittade vart vattnet går upp och kan därför inte installera en. Han vill att jag istället ska riva upp hela huset och dra nya rör i hela huset.

Men jag tror inte på dessa direkt. Känns som att detta är huvudledningen? Röda

20210118175317-46.162.64.153.png
20210118175341-46.162.64.153.png

KV = kallvatten
VV = Varmvatten

Vad står T och R för? Bägge rören är varma/ljumna
 
Rickard.
Tillopp och retur till värmesystemet.
 
Till och retur. Borde vara värmesystemet och inte tappvatten.
Edit. Två på den :)
 
  • Gilla
SamiHus
  • Laddar…
Ja att det rör du har markerat verkar ju vara kallvatten men frågan är om det är huvudledning in till kåken. Då ska ju det från det rummet fortsätta till dina andra tappställen i kåken ex kök
 
Har du inte någon vattenmätare någonstans? Eller har du egen brunn?
 
  • Gilla
Turbo_Tail
  • Laddar…
L lordi skrev:
Har du inte någon vattenmätare någonstans? Eller har du egen brunn?
Gemensam brunn med 5 hushåll, problemet är att min ledning är kopplat till 3 hus så ifall jag behöver stänga av vattnet så drabbas 3 hus.
 
V Vector skrev:
Ja att det rör du har markerat verkar ju vara kallvatten men frågan är om det är huvudledning in till kåken. Då ska ju det från det rummet fortsätta till dina andra tappställen i kåken ex kök
Huset är gammalt 1920. Utbyggnaden är gjord 1973 samtidigt som de installerade oljepannan. Då måste ju kallvatten samt varmvatten till blandaren vara en sölig blandning under huset som är torpargrund som man ej kan komma in i.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.