Hej!

Kanske inte alls rätt forum, men jag undrar över om någon har ”byggt” in tvättmaskin och torktumlare i någon form av skåp, som i en tvättpelare eller bredvid varandra. Känns som att det är lite på tapeten men hittar väldigt lite om det på nätet. Kanske har någon så hemma och vill dela med sig av hur ni gått tillväga och vad för sorts skåp ni använt?

Supertacksam för tips!

Med vänlig hälsning, Caroline
 
Inga av dessa maskiner är särskilt lämpade att placera i skåp, i synnerhet inte torktumlaren.

Berätta mer om vad du vill uppnå så kanske någon har en idé.
 
  • Gilla
Caroline85
  • Laddar…
Svedbergs har väl sådana skåp.
 
  • Gilla
Caroline85
  • Laddar…
Ok, ingen respons från frågeställaren vad gäller målen med tänkta inbyggda skåpsplaceringen av maskinerna.

Kan ändå bidra med hur vi gjorde: tvättmaskin stående på golvet, torktumlare över denna stående på tvättmaskin, ovanför ett överskåp som ursprungligen är tänkt som överskåp över kyl/frys men som passar perfekt här, 60x60 djup&bredd, tror det blev 40 i höjd. Klockren installation, överskåpet förankrat i taket och luckan öppnar uppåt med en bra dämpad mekanism - från IKEAs standardsortiment Metod.
 
H Harald Blåtumme skrev:
Ok, ingen respons från frågeställaren vad gäller målen med tänkta inbyggda skåpsplaceringen av maskinerna.

Kan ändå bidra med hur vi gjorde: tvättmaskin stående på golvet, torktumlare över denna stående på tvättmaskin, ovanför ett överskåp som ursprungligen är tänkt som överskåp över kyl/frys men som passar perfekt här, 60x60 djup&bredd, tror det blev 40 i höjd. Klockren installation, överskåpet förankrat i taket och luckan öppnar uppåt med en bra dämpad mekanism - från IKEAs standardsortiment Metod.
Tack för svar, och förlåt för sent svar, jag tänkte att jag hade för höga ambitioner med mitt önskemål när jag tyckte att ditt svar om att man stänger in fukten lätt väldigt sant och att det vill man ju verkligen inte! Men det är precis det jag är ute efter att på något sätt dölja tvättmaskin och torktumlare då detta är tillsammans med badrummet och har alltså inte en egen del.

Tack igen!
 
Generellt tror jag inte det är en bra idé att försöka dölja effektkrävande maskiner som tvättmaskiner och torktumlare i skåp. De behöver luft som cirkulerar fritt omkring sig för att fungera som avsett.

Smaken är kanske som baken men jag tycker det kan vara riktigt snyggt med en fräsch och fin ”stapel” av TM &TT, även i ett badrum om nu man måste husera dessa maskiner där. Bara en så enkel sak som ett välplacerat överskåp i stil med övrig inredning kan ge ett mycket bra helhetsintryck som tonar ner intrycket av de ”nakna” maskinerna.

Här är ett exempel, det var en bild vi skickade till våra hantverkare med ett litet tack :). Men jag tror det exemplifierar vad jag menar.

Tvättmaskin och torktumlare staplade i badrum med överskåp och inredningsdetaljer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.