Belmlu
Hej,

Relativt ny husägare som ska ge sig på sitt första renoveringsprojekt där hantverkare ska anlitas helt och hållet. Färsk som man är så har jag dålig uppfattning gällande ungefärligt pris för det hela. Då vi ska utöka bolånet i förväg behöver jag veta på ett ungefär vad det kan tänkas kosta. Någon kunnig som kanske kan ge en fingervisning runt kostnad?

Följande ska göras i tvättstugan från 70-talet som är på ca 12kvm och 2,5m högt i tak.
  • Nytt tätskikt (huvudvattenledning går upp genom golvet för tillfället)
  • Plastmatta
  • Måla
  • Inköp och installation av ny varmvattenberedare
  • Installera PAX-fläkt
  • Ersätta en strömbrytare och ett vägguttag
 
Belmlu Belmlu skrev:
Hej,

Relativt ny husägare som ska ge sig på sitt första renoveringsprojekt där hantverkare ska anlitas helt och hållet. Färsk som man är så har jag dålig uppfattning gällande ungefärligt pris för det hela. Då vi ska utöka bolånet i förväg behöver jag veta på ett ungefär vad det kan tänkas kosta. Någon kunnig som kanske kan ge en fingervisning runt kostnad?

Följande ska göras i tvättstugan från 70-talet som är på ca 12kvm och 2,5m högt i tak.
  • Nytt tätskikt (huvudvattenledning går upp genom golvet för tillfället)
  • Plastmatta
  • Måla
  • Inköp och installation av ny varmvattenberedare
  • Installera PAX-fläkt
  • Ersätta en strömbrytare och ett vägguttag
Du kommer säkert få svar men du kommer inte kunna dra några slutsatser från svaren. Lägg upp bilder, skriv vilken varmvattenberedare du vill ha. Vilken Paxfläkt?
Ska tvättstugan byggas enligt gällande branschregler? Finns golvbrunn? Då behöver den bytas.
Som du ser blir listan lång.:rofl:
 
  • Gilla
Belmlu
  • Laddar…
Mellan tumme och pekfinger skulle jag tippa på ~100K
 
  • Gilla
Belmlu
  • Laddar…
Claes Sörmland
Det blir många olika hantverkare som ska samordnas: rörmokare, elektriker, snickare, mattläggare och målare. Då drar det iväg på faktura. Så jag tror storleksordningen 100 000 kr inte var så dumt gissat (med en vanlig elektrisk VVB så rörmokeriet hålls enkelt).
 
  • Gilla
Violina och 2 till
  • Laddar…
Belmlu
Tack för svaren, mer exakt behövs inte just nu :)
 
  • Gilla
Violina
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.