Hej! Ska tillfälligt ta bort två radiatorer för att få ner en uppreglad vägg med isolering mot yttervägg i källaren.

Vad gäller VVS har jag noll koll på beteckningar. Vad ska jag sätta för plugg på kopplingarna? Har provat att bara strypa ventilen på returrören samt stänga termostaten men ingen av dem håller helt tätt. Termostaterna har nästan inget motstånd så jag vågar inte lita på att de förblir stängda och returventilerna droppar sakta men säkert vatten även när de är stängda.

När radistorerna ska sättas tillbaka tar jag in rörmokare då rören behöver dras om, men vore skönt om man bara kunde plocka bort dessa själv utan att bara orolig för läckage.

Rören är 16-17mm utvändigt och muttrarna som sitter på radiatorsidan om ventil och termostat är 26mm utvändigt.

Tack på förhand!

Mvh förvirrad snickare
 
  • Rörkoppling på en radiator med en stängd ventil, 26 mm mutter synlig och 16-17 mm yttre rördiameter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Radiator med synliga rör och kopplingar, termostat och returventil, mot en vägg i behov av reparation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En delvis avtäckt vägg med synliga VVS-kopplingar inklusive en radiatorventil och rör i behov av tätningslösningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Kopplingsdetaljer på en radiator med synliga rör och en mutter som mäter 26mm utvändigt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Demmpa Demmpa skrev:
En sådan här blindplugg till vardera koppling, [länk]

Du stänger alltså returen & termostaten, plockar bort elementet och pluggar med ovan nämnda pluggar.
Stort tack för hjälpen!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.