Hej
Vi funderar på att montera en takintegrerad köksfläkt ovan spisen. Avståndet mellan spis och tak är 117 cm.
Vad säger ni... Vad finns det för för- och nackdelar med denna typ av fläkt? Vilket märker/typ rekommenderar du och vilket ska vi undvika.
 
S Silfersurfaren skrev:
Hej
Vi funderar på att montera en takintegrerad köksfläkt ovan spisen. Avståndet mellan spis och tak är 117 cm.
Vad säger ni... Vad finns det för för- och nackdelar med denna typ av fläkt? Vilket märker/typ rekommenderar du och vilket ska vi undvika.
Försöker också få igång samma fråga i en annan tråd. Kom igen nu alla med takintegrerad köksfläkt
 
A
Tak integrerad fläkt är skitbra för man tjänar grönjävligt med kosing på att reparera dessa.
 
electroluxaren skrev:
Tak integrerad fläkt är skitbra för man tjänar grönjävligt med kosing på att reparera dessa.
Förklara gärna mer. Varför är dessa sämre om man placerar fläkten på vinden?
 
A
Inte sämre bara mycket dyrare att reparera
 
electroluxaren skrev:
Inte sämre bara mycket dyrare att reparera
Alla mina vitvaror har gott sönder i olika omgångar genom åren. Men faktiskt aldrig just en köksfläkt. Men jag hör vad du säger och lägger med det i tankarna.
 
A
Krille-72 Krille-72 skrev:
Alla mina vitvaror har gott sönder i olika omgångar genom åren. Men faktiskt aldrig just en köksfläkt. Men jag hör vad du säger och lägger med det i tankarna.
vanliga fläktar utan elektronik klarar sig
men dessa har ju mycket logik i sin elektronik och ofta med trådlösa fjärrkontroller
även motorerna är större och har vissa problem med lager mm
 
electroluxaren skrev:
vanliga fläktar utan elektronik klarar sig
men dessa har ju mycket logik i sin elektronik och ofta med trådlösa fjärrkontroller
även motorerna är större och har vissa problem med lager mm
Är det något fabrikat som är "bättre" än andra? I så fall vilka? Vi är ev. inne på att montera en takintegrerad fläkt. Är Siemens bra? Vi har kikat på en sådan nämligen.
 
A
D draje skrev:
Är det något fabrikat som är "bättre" än andra? I så fall vilka? Vi är ev. inne på att montera en takintegrerad fläkt. Är Siemens bra? Vi har kikat på en sådan nämligen.
Nichen är liten men både Siemens och elux har fina fläktar
 
  • Gilla
draje
  • Laddar…
D draje skrev:
Är det något fabrikat som är "bättre" än andra? I så fall vilka? Vi är ev. inne på att montera en takintegrerad fläkt. Är Siemens bra? Vi har kikat på en sådan nämligen.
Du ska nog lyssna på skribenten i föregående inlägg mer än på mig men jag har hört flera som är mycket nöjda med Fjärråskupans fläktar.
 
A
Krille-72 Krille-72 skrev:
Du ska nog lyssna på skribenten i föregående inlägg mer än på mig men jag har hört flera som är mycket nöjda med Fjärråskupans fläktar.
Ja det är bra grejjer
 
  • Gilla
draje och 1 till
  • Laddar…
Vad ska man ha för motor om man sätter den på taket?

Mitt tak är bara typ 30 cm tjockt (platt)
 
A
D Derbyboy skrev:
Vad ska man ha för motor om man sätter den på taket?

Mitt tak är bara typ 30 cm tjockt (platt)
den håller tillverkaren av kupan med
 
electroluxaren skrev:
Nichen är liten men både Siemens och elux har fina fläktar
Nån som vet om det finns en takintegrerad köksfläkt med separat motor från Siemens eller annat "bra" märke? Ev hamnar motordelen från den Siemensfläkt vi tänkte köpa ganska nära en befintlig takstol. Tror att slangen hade funkat att sätta där men med motorn också är det nog inte säkert det kommer att fungera... Teknisk ritning av en takintegrerad köksfläkt med måttangivelser och justeringsmöjligheter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Snailman
D draje skrev:
Nån som vet om det finns en takintegrerad köksfläkt med separat motor från Siemens eller annat "bra" märke? Ev hamnar motordelen från den Siemensfläkt vi tänkte köpa ganska nära en befintlig takstol. Tror att slangen hade funkat att sätta där men med motorn också är det nog inte säkert det kommer att fungera... [bild]
Inte det märke du frågar efter, men jag har en föregångare till denna fläkt, denna verkar ha möljighet att sätta motorn en bit ovanför med en slangbit mellan?

WSU 90 WCON_SCON_BCON.cdr (witt.dk)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.