elpaco elpaco skrev:
[bild]

En väldigt lågmäld olägenhet ..
Misstänker att de menar 25dB över "grundljudet" men kan vara ute och cykla... (i frågeställningen)
 
FHM innetemperatur på lägst 20° är för varmt för mig. Jag trivs bättre runt 19°. Kommer min hälsa att skadas då och i så fall hur?
 
  • Gilla
El-Löken66
  • Laddar…
2/10
Hoppsan Kerstin! :oops::rolleyes:
 
2/10. Mitt sämsta resultat i ett quiz.
Eternit visste jag och allt annat gissade jag blint på. ”Har jag klickat mitten två gånger i rad, då får jag klicka första alternativet nästa gång”...

På tal om gränsvärden så höjde jag igår varmvattnet i kranarna till 52 grader från 49 som det var tidigare (aldrig mätt innan) samt flyttade spärren på duschen till 35 grader från betydligt varmare.
 
Redigerat:
4/10:p
Den enda jag har koll på är eternit.
 
harry73
2 av 10, men det fanns 30 som hade ännu mindre rätt svar
 
E
Hampan. Hampan. skrev:
FHM innetemperatur på lägst 20° är för varmt för mig. Jag trivs bättre runt 19°. Kommer min hälsa att skadas då och i så fall hur?
temperaturen inomhus behöver vara minst 20 grader Celsius mätt med vanlig temperaturgivare, eller minst 18 grader med så kallad operativ mätning som görs med ett särskilt mätinstrument.

18 är väl lagom nattemperatur i sovrummet, hur ska det skada hälsan?
 
10/10. Kanske skulle byta yrke och bli regelkontrollant.
 
  • Gilla
  • Wow
Magnus E K och 2 till
  • Laddar…
Där gick gränsen.
 
  • Gilla
Fario
  • Laddar…
E Emil_L skrev:
Misstänker att de menar 25dB över "grundljudet" men kan vara ute och cykla... (i frågeställningen)
Och grundljudet har antal dB? Det är ju rätt stor skillnad på ljud och ljud. :)
 
Hemmakatten
5/10 är väl hyfsat...
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Fairlane
5 av 10 denna gång. Svårt helt klart.
dB-frågan klickade jag först 25, men ändrade mig sen till 35 när jag tänkte på att kylskåp och diskmaskin låter mer än 30 dB.
Tji fick jag.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.