T
Vilka är dom idag bästa fasadfärgerna om man tänker på hållbarhet? Ska betala målare för att måla mitt hus. Tänker att det då är lika bra att satsa på en riktigt bra färg så man slipper betala någon igen om 5 år för att göra om jobbet.

Vilken fasadfärg skulle ni rekommendera?
Har bla tittat på Alcro Bestå, Nordsjö One, Jotun Demidekk Ultimate, Teknos Nordica Eko.
 
Personligen tror jag på Alcro bestå utan att riktigt kunna veta varför. Det jag har förstått är att man ska undvika att gå efter Folksams färgtest då de får olika resultat varje år trots att färgerna har samma recept. Jag skulle välja en färg som har funnits på marknaden ett tag och är beprövad.
 
Låt målaren välja den färg som ska användas, de brukar välja ett bra fabrikat och är vana att hantera just den färgen, konsistens och hur den täcker.
 
Alacro Bestå kör vi på jobbet (Blockspikare) och vi lämnar då 10 års garanti :)

Så länge man inte bara rollar och även efterstryker efter man rollat med vanlig pensel, en på Alarcro va på vårat jobb och lärde ut, tror de va 5-8 år längre livslängd ifall man efterströk :)
 
  • Gilla
Malinsch
  • Laddar…
T
Har hört bra saker om Alcro bestå, Nordsjö One, Demidekk ultimate samt Demidekk infinity. Bara att ta den jag får bäst prís på eller är någon av dessa sämre än de andra?
 
CAPAROL carat, behöver bara måla 2ggr även på nytt trä.
 
M
Vi körde demideck infinity (sägs vara bäst) därför körde vi den, och just för att slippa måla om

(såg nu att det var en gammal tråd)
 
M Zolt skrev:
Vi körde demideck infinity (sägs vara bäst) därför körde vi den, och just för att slippa måla om

(såg nu att det var en gammal tråd)
Är ni nöjda med infinity?
Tog ni matt ?
 
  • Gilla
Maggan75
  • Laddar…
M
T Trollstugorna skrev:
Är ni nöjda med infinity?
Tog ni matt ?
Ja vi är nöjda ensålänge (y)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.