kysan kysan skrev:
Så blev det; Ringde Verisure, var inte intresserade, skickade mig till lokal firma, för typ halva södra sverige.,
Dom skulle kommit i tisdags, ingen kom "CORONA", Alla sjuka, fick behålla märken osv, lovade att nollställs larmet via internet. Plockade själv ner delarna idag och la ut allt på Tradera...
Och nu installerat nya "RING" larmet, så enkelt så det var riktigt roligt. Till och med 3G uppkopplingen fungerade direkt, bor på landet,,, (Verisure fick byta SIM-leverantör flera gånger).
 
kysan kysan skrev:
Och nu installerat nya "RING" larmet, så enkelt så det var riktigt roligt. Till och med 3G uppkopplingen fungerade direkt, bor på landet,,, (Verisure fick byta SIM-leverantör flera gånger).
Jag har precis blivit rekommenderad RING och funderar på att byta från Verisure.
Är lite nyfiken hur det kom sig att du valde just RING?
 
Jag hade sedan fler år kameror från Ring, då mitt Verisure var för gammalt för att få extra, sedan är ju deras kostnad extremt, 10 procent plus varje år!!. Jag vill ha ett larm, tyckte Verisure var utmärkt för 11 år sedan för knappt 200:- i månaden, nu närmare 600:- för en massa funktioner jag inte är intresserad av:
Läst både bra och dåligt gällande Ring, Jag köpte snabbt och betalade halv priset på grundpaket, köpte till en hel del och är nu synnerligen nöjd. Så enkelt att installera allt så det var ett rent nöje :) Ett minus! I Europa har dom inget brandlarm som är godkänt. Har Telldus sedan innan installerade ett gäng Fibaro Smoke Sensor så länge...

Edit; Bor ändå på "landet", Verisure hade problem att hitta en av deras leverantörer som kunde köra Backup via 3G, Nu har vi iofs en Telia mast några hundra meter bakom huset. Med Ring om du betalar extra, vilket jag redan gör för kameror så ingår redusans via 3G, vi har nästan full täckning.... Skärmbild av Ring basstationens status med fullt batteri och god 3G signalstyrka på en användares kontrollpanel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
Rickie
  • Laddar…
Har inget med Ring att göra, bara väldigt nöjd, har någon frågor så svarar jag gärna...
 
kysan kysan skrev:
Har inget med Ring att göra, bara väldigt nöjd, har någon frågor så svarar jag gärna...
Detta låter ju bara bättre och bättre. Synd bara att rökdeckarna inte är godkända än. Det är ju något jag gärna vill ha i larmsystemet eftersom vi har pannan i källaren.
Får fundera på detta lite så kommer det nog komma frågor.
 
Utmärkt app som håller kolla på allt Larm/Kameor...
 
  • Skärmdump av en säkerhetsapp med gränssnittet för larmstatus och en livevy från en övervakningskamera vid en ytterdörr.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
john.h och 1 till
  • Laddar…
AFredriksson SA-Björkbacken skrev:
Detta låter ju bara bättre och bättre. Synd bara att rökdeckarna inte är godkända än. Det är ju något jag gärna vill ha i larmsystemet eftersom vi har pannan i källaren.
Får fundera på detta lite så kommer det nog komma frågor.
Mmm, besviken på detta själv då vi bor på landet och eldar mycket i kakelugnar... Finns i USA så borde komma förr eller senare...
 
kysan kysan skrev:
Utmärkt app som håller kolla på allt Larm/Kameor...
Va heter appen, tar den även Verisure?
 
  • Gilla
john.h och 2 till
  • Laddar…
Har snart gått ett år, fortfarande inga rökdeckare…

Kan det vara Rings app?
 
IngeVille IngeVille skrev:
Va heter appen, tar den även Verisure?
Ingen som kan berätta??????????
 
  • Gilla
john.h
  • Laddar…
Får hoppas att @kysan ser detta.
 
AFredriksson SA-Björkbacken skrev:
Får hoppas att @kysan ser detta.
Ring, bara Ring. Forfarande inga rökdäckare. Men fungerar fortfarande utmärkt annars.
 
R Rickie skrev:
Jag beställde ett RING nu i veckan

Tänkte beställa dessa med, de ska fungera

[länk]
Går inte att beställa i Europa.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.