Egen bostad eller bostadsrätt?
Sitter det fläktmotor i spiskåpan eller är det en central fläkt eller bägge delarna?
 
  • Gilla
eb86 och 1 till
  • Laddar…
Bara att fläkten du länkar till är väldigt klen. Jag har just installerat en av deras lite kraftigare inbyggda, med drygt dubbla flödet, och jag skulle inte vilja ha mycket svagare. Bra pris absolut, men om du har möjlighet, tycker jag du ska ta en kraftigare.
 
A
Demmpa Demmpa skrev:
Egen bostad eller bostadsrätt?
Sitter det fläktmotor i spiskåpan eller är det en central fläkt eller bägge delarna?
Jag bor i egen villa, ej BRF fläkten sitter i huven eller vad man ska kalla den.
 
O
Du ska ha en fläkt med egen motor. Sen får du välja efter plånbok
 
A
Hep Hep skrev:
Bara att fläkten du länkar till är väldigt klen. Jag har just installerat en av deras lite kraftigare inbyggda, med drygt dubbla flödet, och jag skulle inte vilja ha mycket svagare. Bra pris absolut, men om du har möjlighet, tycker jag du ska ta en kraftigare.
Vad rekomenderar du? Ikeas fläkt känns som en förbättring av vad jag har nu.
 
Hur många kvadrat är köket, samnt är det ett slutet eller öppet rum? Dessa parametrar är det som avgör hur kraftig fläkt du bör ha

Exempel
Om ditt kök är 4 meter x 3 meter x 2,4 meter = 28,8 m3. Om du multiplicerar det med 10 får du 288 kubikmeter/timme.
 
Redigerat:
A
Här är en bild underifrån.
Jag har kört alla löstagbara delar i diskmaskin och bytt filtret ganska nyligen, endå känns den som att man har stått med fritös under den i månader.
Den låter vidare som en jetmotor.
 
  • Smuttigt köksfläktfilter sett underifrån med synliga fläckar och oljebeläggning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Den du länkade till ligger på 71db på max, det är troligen ingen ljudsänkning mot vad du har. Imo antingen går du upp i pris eller så avvaktar du med bytet tills ekonomi tillåter
 
A
Luddis_1 Luddis_1 skrev:
Den du länkade till ligger på 71db på max, det är troligen ingen ljudsänkning mot vad du har. Imo antingen går du upp i pris eller så avvaktar du med bytet tills ekonomi tillåter
Ekonomin är inte problemet, stilen och enkelheten gillar jag.
Köpte som exempel
SEVERIN MW 7873 (mikrovågsugn) för att det var den enda "stora" mikrovågsugnen med bara två rattar, även dock priset var mycket högre än en lika stor med lika mycket knappar och funktioner som ett rymdskepp.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.