K
Jag kan se början på slutet nu
Tvättstugeninredningen är snudd på klar..
 
  • Nästan färdigställd tvättstugeinredning med vägguttag och VVS-installationer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nästan färdigställd tvättstugan med grå skåp, träbänkskiva och mörkt kakel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nästan färdig tvättstuga med inbyggda skåp, diskho, träbänkskiva och utdragbara korgar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nästan färdigställd tvättstuga med vita skåp, bänkskiva i trä och utfälld strykbräda.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nästan färdigställd tvättstugeinredning med diskho, träbänkskiva och hopfällbart strykbräde.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nyinstallerad tvättstugeinredning med gråa skåp, träbänkskiva och inbyggd rostfri diskho.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av tvättstugeinredning med skåpdörrar och handtag ovanför en rostfri diskho.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nästan färdigställd bänkskiva i tvättstuga med träyta, oljedosa och pensel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
carljohanpalsson och 20 till
  • Laddar…
K
Kan ju dela med mig av lite projektekonomi också. Vad jag kan se så saknas det egentligen inget mer i inköp, bara "fixa det sista" med grejor jag redan har. Sammanställningen är väldigt noggrann och jag har fyllt på dokumentet löpande under projektet. Det diffar nog inte mer än 0,5-1% mot verkligheten.

Hade lite Isodrän och cellplast kvar från förra vändan, så den posten vart lite billigare i min sammanställning.

Bortforsling massor = 5.040kr
VVS = 21.061kr
Leca innerväggar = 10.173kr
Gjutning + golvavjämning = 22.366kr
Isolering under platta = 3.336kr
Innertak = 1.1509kr
El = 5.603kr
Ventilation = 2.780kr
Målning = 2.384kr
Verktyg etc. = 6.259kr
Tätskikt = 13.757kr
Keramik = 43.648kr
Fix & Fog = 4.544kr
Innerdörrar = 5700kr
komplettering/ inredning = 28.403kr

Totalt 185.162kr

Svårt att sia om vad det kostat att leja bort rubbet då jag aldrig tog några offerter, men det dubbla åtminstone, skulle jag gissa på. Några fler gissningar? :D
 
  • Excel-tabell som visar kostnader för VVS- och LECA-material med artiklar, antal och priser.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Kalkylblad med detaljerad kostnadssammanställning för byggmaterial inklusive gjutning, isolering och avfall.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Datorgenererad kalkylarkbild med kategoriserade kostnader för byggmaterial som gips och spotlights.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skärmdump av ett kalkylark med kostnadssammanställning av byggprojekt inklusive poster för ventilation, målning och verktyg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Kalkylark med kostnader för tätskikt och keramik med antal, styckpris och totalpris i ett byggprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av en detaljerad kostnadssammanställning i ett kalkylblad med priset på byggmaterial som fix och fog, innerdörrar, inredning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Mixar´n och 18 till
  • Laddar…
K KjellTimell skrev:
Kan ju dela med mig av lite projektekonomi också. Vad jag kan se så saknas det egentligen inget mer i inköp, bara "fixa det sista" med grejor jag redan har. Sammanställningen är väldigt noggrann och jag har fyllt på dokumentet löpande under projektet. Det diffar nog inte mer än 0,5-1% mot verkligheten.

Bortforsling massor = 5.040kr
VVS = 21.061kr
Leca innerväggar = 10.173kr
Gjutning + golvavjämning = 22.366kr
Isolering under platta = 3.336kr
Innertak = 1.1509kr
El = 5.603kr
Ventilation = 2.780kr
Målning = 2.384kr
Verktyg etc. = 6.259kr
Tätskikt = 13.757kr
Keramik = 43.648kr
Fix & Fog = 4.544kr
Innerdörrar = 5700kr
komplettering/ inredning = 28.403kr

Totalt 185.162kr

Svårt att sia om vad det kostat att leja bort rubbet då jag aldrig tog några offerter, men det dubbla åtminstone, skulle jag gissa på. Några fler gissningar? :D
Säkert det dubbla, förmodligen lite till :)
 
  • Gilla
Lisbeth Engelmark och 1 till
  • Laddar…
Jag tycker du köpt för lite verktyg. Dålig fantasi! Var verkligen kakelskärare det roligaste du villhövde?
 
  • Gilla
john.h och 7 till
  • Laddar…
Är det ikeastommar du använt?
 
  • Gilla
KjellTimell
  • Laddar…
Trodde inte det behövdes så mycket tätskikt i källare. Räcker väl med folie i duschdel samt en manschett runt golvbrunnarna?
 
  • Gilla
KjellTimell
  • Laddar…
K
Ramnemark Ramnemark skrev:
Säkert det dubbla, förmodligen lite till :)
Ja, man får väl hoppas! :D

Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Jag tycker du köpt för lite verktyg. Dålig fantasi! Var verkligen kakelskärare det roligaste du villhövde?
Mja, alltså det här är ju den officiella sammanställningen att dela med min bättre hälft.
Det har faktiskt köpts in t.ex:
- Festool TS55, föra att gera keramiken
- Bosch GEX 125-150 för att slipa ner alla luckor
- Bosch GLL 3-80 CG för att väga av saker och ting

Sen har det säkert köpts mer grejor jag inte minns, eftersom dom inte bokförs är det svårt att komma ihåg.. :D

oscarwww oscarwww skrev:
Trodde inte det behövdes så mycket tätskikt i källare. Räcker väl med folie i duschdel samt en manschett runt golvbrunnarna?
Är väl i princip det jag gjort, + rollat golvet i tvättstugan.
Plattan är isolerad och ytterväggen likaså, så det bedöms inte som en konstruktion med tillskjutande fukt längre.
Nu är ju Ardex typ dubbelt så dyrt som övriga, men valde dom pga. deras tekniska support. Som amatör är det ju guld värt med tillgång till duktiga tekniker som kan sina produkter.

R Riddarn 115 skrev:
Är det ikeastommar du använt?
Jajjemen, med Veddinge luckor, som är ommålade i annan kulör.
 
  • Gilla
  • Haha
martin43 och 4 till
  • Laddar…
K KjellTimell skrev:
Kan ju dela med mig av lite projektekonomi också. Vad jag kan se så saknas det egentligen inget mer i inköp, bara "fixa det sista" med grejor jag redan har. Sammanställningen är väldigt noggrann och jag har fyllt på dokumentet löpande under projektet. Det diffar nog inte mer än 0,5-1% mot verkligheten.

Hade lite Isodrän och cellplast kvar från förra vändan, så den posten vart lite billigare i min sammanställning.

Bortforsling massor = 5.040kr
VVS = 21.061kr
Leca innerväggar = 10.173kr
Gjutning + golvavjämning = 22.366kr
Isolering under platta = 3.336kr
Innertak = 1.1509kr
El = 5.603kr
Ventilation = 2.780kr
Målning = 2.384kr
Verktyg etc. = 6.259kr
Tätskikt = 13.757kr
Keramik = 43.648kr
Fix & Fog = 4.544kr
Innerdörrar = 5700kr
komplettering/ inredning = 28.403kr

Totalt 185.162kr

Svårt att sia om vad det kostat att leja bort rubbet då jag aldrig tog några offerter, men det dubbla åtminstone, skulle jag gissa på. Några fler gissningar? :D
Snyggt! Till och med billigare än vad du anger, 176k det har smygit in en 1:a för mycket på innertak.

Edit. Hmm är nog bara i summeringen det diffade, exel blev som din total. Nej jag slutar räkna nu och tar en whiskey till.

Väl mött, och grymt bra beskrivning på kostnaderna (y)
 
  • Gilla
KjellTimell och 1 till
  • Laddar…
K
Tack!
Tyvärr är det bara den manuella sammanställningen som är fel.
Excelfilen har rätt uppgifter och det är därifrån totalen kommer ifrån :D
 
Verkligen snyggt, var nöjd med resultatet! :ok:
 
  • Gilla
  • Älska
Stiildakk och 2 till
  • Laddar…
Spikade du fast cellplatsen eller låg en lös vid gjutning? Armeringen var tillräckligt med tyngd kanske så den inte flöt upp?
 
  • Gilla
KjellTimell
  • Laddar…
Mycket tjusigt! Värdefullt för många tror jag att få ta del av kostnaderna. Här var det ordning och reda. :ok:
 
  • Gilla
Fadai och 2 till
  • Laddar…
K
oscarwww oscarwww skrev:
Spikade du fast cellplatsen eller låg en lös vid gjutning? Armeringen var tillräckligt med tyngd kanske så den inte flöt upp?
Jag drog i isolerspik i underliggande isodrän. Alla skivor förlagda med skarvarna omlott.
Större springor fogskummade jag.

Det ska nog mycket till om cellplasten skall flyta upp, tror det mest är ett problem med SKB-betong och Flytspackel där bruket är väldigt flyktigt. Man står ju dessutom på armeringen när man pumpar ut, så det är ju ytterligare vikt som håller nere skivorna!

Tack @Marlen Eskilsson , ja, jag har för vana att bokföra projekten som löper under lång tid. Så lätt att man tappar bort sig annars. :D
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson och 1 till
  • Laddar…
Snyggt!
Håller precis på med tvättstuga nu och undrar hur bred Ikeastommen med trådbackarna är? Och läser jag rätt att det är Elfas trådbackar du använt i Ikeastomme?
 
  • Gilla
KjellTimell
  • Laddar…
K
Skåpen med trådbackarna är 400mm breda.
Ja, det stämmer att det är Elfas trådbackar samt deras glidskena/glidlist "universal". Krävdes ingen modifiering för att montera, passade i befintliga hål i stommen.
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.