Hej på er!
Nu är det hög tid att börja tänka på inredning till våra skjutdörrsgarderober... Vi har KA Design dörrar, men det känns onödigt dyrt att använda sig av deras inredning.

Kan någon tipsa om andra inredningar?

:)
 
Köptes Elfas skenor och hängde
upp dom på deras väggskena.
Sen kan man plocka på vad man önskar.

Mvh Putte
 
Är inte Elfas också dyra?eller vet du pris?
 
Jag tycker inte Elfas system är dyra - snarare tvärtom. Och så är det ju bra för det är så otroligt anpassningsbart. Vet inte var i Sverige du finns, men om du är i Stockholmstrakten kan jag rekommendera att besök på Fredells - de har det i särklass största utbudet av Elfa-delar (som jag sett i alla fall).
 
Köpte elfa inredning när
dom hade 20% rea på k-rauta.

Mvh Putte
 
Vi köpte Ikeas trådbackar med ställ ur antoniusserien. Samma idé som Elfas men betydligt billigare.

http://www.ikea.com/webapp/wcs/stor...tegoryId=15669&chosenPartNumber=S09834445

Däremot valde vi Elfas hyllsystem med skenor, då det fanns större utbud. Vi valde att kapa ett par hyllor på längden för att utnyttja utrymmet optimalt.

För övrigt kan jag säga att k-rauta brukar ha 20% på elfaprylar väldigt ofta. Sist jag var inne där så hade dom det, och dom har haft det i flera omgångar den senaste tiden

/fredrik
 
Jag har precis köpt elfa och är mycket nöjd, men man bör kolla upp priser på olika ställen eftersom det kan skilja en hel del även för olika delar (verkar vara butikerna som prissätter helt på egen hand). Jag föreslår att man kollar ut exakt vad man vill ha och skriver en artikel lista. Be sen och få offert på rubbet från tre olika ställen. Självklart med 20% rabatt vlket verkar vara vanligt för elfa.
/CC
 
IKEA? ::)
 
Tack för alla svar!! :)

Vi var och tittade på Elfa idag, Bygg-Ole har 25 % rabatt t.o.m 4/2. Det verkar ju väldigt praktiskt och hyfsat prisvärt.

:)
 
Jag köpte Elfa inredning till en garderob som var knappt 3 meter bred. Det kostade 5900kr. Kan säga att jag är oerhört nöjd med lådorna, som glider väldigt fint.
 
Vi köpte skenor, konsoler och vanliga vita hyllplan på Byggmax och byggde precis som vi ville ha dem, blev MYCKET billigare än ELFA och liknande. På hyllplanen har vi olika sorts lådor (såna hopfällbara 4 för 100:- typ) där vi samlar småsaker, övrigt står direkt på hyllplanen. Vi har också satt dit två stänger att hänga kläder på. (Köpte stängerna på hornbach men vet inte vad det var för märke på.)
 
Har sett bilder på dessa fristående enheter med trådbackar, hur stadiga är dom? Hade hittills bara sett med skenorna i väggen som känns mkt stadigare. Borde ju bli mer flexibelt i garderoben med dom fristående?!Funkar dom?
 
Till vår garderob köpte vi Ikeas system "Antonius". Det blev perfekt och till ett bra pris. Håller även på att bygga ett hus och har precis valt ut alla delar till 3 st garderober och till tvättstugan...tips kolla bilderna i katalogen...du blir inspirerad!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.