Hej hjälp
Jag har en USG installerad som router i mitt nätverk, den "styrs idag/administreras" från ett dataföretag. Min fundering är om jag kan installera ett UniFi controllerprogram i min egen server en NUC 246 m win 10 pro och utan att idag ställa till det för datorföretaget. Alltså jag vill bara kika på systemet från mitt eget controllerprogram och lära mig hur den fungerar på lite sikt.
Ja jag vet att man kan ringa till dataföretaget och fråga men jag tänkte först höra med er experter på detta eminenta forum:D
/B
Jag är ägare av all datautrustning men som sagt så adm usgn via ett dataföretag idag.
 
R
Får man fråga varför du valt att ett externt företag att sköta ditt nätverk?

företagsnät? Ett vanligt privat nätverk?
 
R RalleB skrev:
Får man fråga varför du valt att ett externt företag att sköta ditt nätverk?

företagsnät? Ett vanligt privat nätverk?
Det har varit ett "företagsnät" där vi drivit vår verksamhet i och av rent bekvämlighets skäl låtit ett dataföretag ta hand om "allt" men nu har jag funderingar på att avveckla, därav min fråga att i första hand "bara snoka runt :geek:" utan att ställa till det.
 
Hej igen
Finns det ngn på forumet som kan svara på min fråga ?
"Jag har en USG installerad som router i mitt nätverk, den "styrs idag/administreras" från ett dataföretag. Min fundering är om jag kan installera ett UniFi controllerprogram i min egen server en NUC 246 m win 10 pro och utan att idag ställa till det för datorföretaget."
 
Du kan be dem som har admin om inloggning så du kan logga in också. Vad jag vet kan du bara ha en controller per USG.
 
Ok tack för svar jag får ringa dataföretaget och höra med dem och se vad de säjer
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.