T
Hej,
Jag har lite kluckande ljud från avloppet och tänker det är hög tid att rensa.
Tänker oxå köpa en högtryckstvätt då min gamla rasade i höstas och funderar på ett par olika alternativ.
  • Nilfisk E 145 verkar fått bra kritik och kostar nu 2995:-
  • AVA V6 P70 Large Bundle på extrapris för 3280:-
  • Nilfisk C 125.7-6 HOME X-TRA exrapris för 1590:-
Frågor är om AVA'n funkar på 10A säkring?
Finns det övergångar från AVA till Nilfosks avloppsspolslang eller behövar men köpa en AVA-slang?

Är det vettigt att "snåla" in på C 125? - det är mest biltvätt och Båttvätt någon gng om året som gäller (förutom avloppen då, men för det ändamålet gissar jag C 125 duger bra)
 
A
T turbo100 skrev:
Frågor är om AVA'n funkar på 10A säkring
Rekommenderas väl trög 13A säkring till den:thinking:
 
T
Handyman 1 skrev:
Rekommenderas väl trög 13A säkring till den:thinking:
Okey, det kanske man kan lösa enkelt då det funkar på 1.5mm² till den säkringen.

Är AVA's qvalitet så överlägsen som vissa vill påstå?
Jag gillar idén med 15m högtrycksslang för då kan jag ha tvätten monterad på garageväggen ...
Men det kanske är mycket meck att rulla ihop slangen efter tvätt.. så slangvinda kanske är rätt ändå..
Velar-velar-velar
 
Redigerat:
A
T turbo100 skrev:
Okey, det kanske man kan lösa enkelt då det funkar på 1.5mm² till den säkringen.

Är AVA's qvalitet så överlägsen som vissa vill påstå?
Jag gillar idén med 15m högtrycksslang för då kan jag ha tvätten monterad på garageväggen ...
Men det kanske är mycket meck att rulla ihop slangen efter tvätt.. så slangvinda kanske är rätt ändå..
Velar-velar-velar
Jag känner inte till den tvätten,är väl Norsk? har själv en Kränzle,men bygga hus gjorde väl en test av tvättar ifjol?
https://www.byggahus.se/test-hogtryckstvatt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.