Hallå!

Har planer på att bygga mig ett hus. Tanken är att försöka komma så billigt undan som möjligt. Köpa en stomme, få den rest sen ta tag i allt de andra själv. Sett lite äldre trådar kring detta men gör en lite nyare. Någon med erfarenheter? Priser mellan tummen å pekfingret samt vart ni valde att handla er stomme? Storleken ja tänkt byggt är ca 140kvm enplan. Byggd på murad sockel för en vettig krypgrund.

Tack på förhand! Mvh
 
Puttar upp den här tråden lite.

Ingen som enbart köpt ”tätt hus” nyligen, dvs enbart stomme, tak, fasad och fönster/ytterdörrar monterat?

Vi vill bygga en villa på ca 260 kvm BOA och önskar få ett tätt skal levererat och monterat, för att sedan ta in egna hantverkare för att färdigställa installationer och invändiga arbeten.

Ska tillägga att jag är byggprojektledare och är van med byggsamordning och inköp/upphandling, men bygger sällan så små projekt och saknar därmed kontakter på just småhusstommar.
 
PeterFalun
Tack PeterFalun. Vad har du för egna erfarenheter av Dalahus?
 
PeterFalun
bra, men vi är inte klara ännu. stomresning kvartal 1 (eller 2)

om man vill rita eget hus, få det stomrest till vädertätt och sedan utforma resten så är det en bra lösning. de har dessutom möjlighet att använda träfiberisolering vilket jag gillar
 
  • Gilla
Muthai
  • Laddar…
Är ute efter samma sak, någon som har fler förslag? :)
 
Fiskarhedenvillan verkar populära. Hos de kan man väl köpa både skal och inredning och sen välja vilka delar man lägger ut och vilka man gör själv.
 
G gimmok skrev:
Är ute efter samma sak, någon som har fler förslag? :)
http://www.husesset.com/

Även om vi tillslut valde nyckelfärdigt så har jag bara gott att säga om husesset och den dialog vi hade när de arbetade fram en offert åt oss på stomrest vädertätt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.