Hej!

Vi tog över en gård nyligen där det stod en äldre Wascator W74 i källaren. Har försökt googla lite och dylikt men blir inte klokare.

Den är igång nu, först fyllde jag den med vatten då den stått tom. Nu kör jag den utan någon tvätt.

Min fråga är då, ska vattnet vara på eller av när den väl blivit fylld? Den varnar fram tills den har tillräckligt med vatten i sig sen startar den.

Ska vattnet vara igång under tvätt helt enkelt? Alltså kranen som fyller maskinen med vatten.


Tacksam för svar!


Med vänlig hälsning

Niklas
 
A
ja vattnet skall vara på
 
electroluxaren skrev:
ja vattnet skall vara på
Tack för snabbt svar! Fylls inte hela maskinen då? För jag körde lite både och nu när jag testade och hade jag haft den på hela tiden så känns det som att hela trumman skulle fyllts Det är en gammal maskin så litar inte riktigt på allt!

Den gjorde en tömning nu där allt vatten bara sköt ut. Nu har den stannat där så nu testar jag fylla på vatten igen eftersom jag inte haft det på hela tiden.
 
A
om pressostaten är rätt så skall den inte fyllas mer än en bit upp på glaset
 
electroluxaren skrev:
om pressostaten är rätt så skall den inte fyllas mer än en bit upp på glaset
Nu har jag haft det igång. Men vattnet slutar inte att rinna in. Är den avstängd och jag sätter på vattnet så rinner vattnet bara ut genom avloppet. Jag antar att den ska fungera som en vanlig tvättmaskin, att den tar in vatten när den behöver?

Den tömmer även allt i tvättmaskinen 4 gånger som sedan då behövs fyllas på efter varje tömning av vatten. Tar även in vatten vid centrifugering.

Skickar med ett par bilder på hur det ser ut.
 
  • Bild på en öppen tvättmedelsfack i en tvättmaskin täckt av tvättmedelsrester och kalk, problem med vattenflödet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Anslutningar bakom tvättmaskin med vattenintag, avloppsslang och strömkabel mot vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A
då är det fel på inloppsventilerna
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.