Hittade mitt gamla larm som jag köpte 2006. Helt oanvänt eftersom det aldrig blev installerat pga olika orsaker. Vi har en sommarstuga så tänkte det är bättre att installera det där istället för att det bara ligger.

Finns inget direkt av värde där men vore ändå skönt med larm eftersom det står obebott långa perioder.

Tanken var en väldigt basic installation. Dörrdeckare och rörelsedeckare och en siren.

Men kollade igenom manualen lite snabbt och upptäcker ganska snart att det verkar som om man måste programmera larmet via telefon. Alltså en sån där gammaldags analog med knappar som man inte haft på säkert 15 år! Jag har såklart inte vare sig telefonlinje eller analog telefon längre.

Går det att installera detta larmet på något sätt? Eller bättre att ge upp innan jag börjat? En analog telefon går ju att få tag på men analog telefonlinje kan jag nog glömma.
 
Ett 9 V batteri i serie med telefon och linje till larmet borde fungera.
 
Hade ett Bosch Easy Series larm tidigare och det kan du programmera genom att plugga in en vanlig analog telefon på larmet. Du behöver inte ha någon analog telefonlinje eller extra batteri.
 
Toppen! Tack för svaren
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.