Hej på er!
Vi har en klädkammare som huserar en lucka i golvet för att komma ner i krypgrunden.
I dagsläget en vanlig tunn lucka med gångjärn och slitna tyglister.

För att få lite värme där inne och kanske kunna använda klädkammaren på ett vettigt sätt tänkte jag bygga en ny lucka med isolering och förhoppningsvis lyckas dölja den lite mer.

Så! Eftersom luckan är relativt liten så kan jag inte dra dit nya reglar inuti, för då kommer jag inte ner! ( 2 ggr per år för kontroll och filterbyte )
Tänker då istället att jag drar bort reglarna som sitter spikade där just nu, sätter dit nya ~22-23 mm längre ner för att kunna bygga en lucka med spånskiva som hamnar jämns med golvet.
Öppen lucka i golvet som leder ner till en krypgrund, synliga träreglar och mörk öppning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Öppen golvlucka i klädkammare leder ner till krypgrund, synlig kant och mörkt hål.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Och se till att spånskivan hamnar jämns med golvet. ( Sänka ner någon slags handtag. Hållfastheten på själva brädan kanske man ska vara orolig för när man börja borra i den? )
En spånskiva med två runda handtagshål som placeras i nivå med golvet, avsedd för isolerad lucka till krypgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Lucka tänkte jag bygga med spånskiva och 20 cm cellplast.
3D-modell av en isolerad lucka med spånskiva och cellplast inpassad i ett golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Och sen golv.
Lucka i golvet till krypgrund, jämns med golvet och två infällda handtag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Och limma ihop dessa bitar men låta de ligga löst men med en fastsatt list.
En lucka i ett trägolv som leder ner till en krypgrund, planerad för isolering och förbättring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Något som är tokigt? Ska man isolera på annat vis? Kommer ju inte vara jättemycket trafik ner i gropen förhoppningsvis.


Trevlig Kväll!
 
  • Isolerad lucka i golvet till krypgrund med sänkt handtag, byggd för att matcha golvnivån.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
AMR74
  • Laddar…
J
Limmar du direkt på luckan så det blir som en kork och några mm släpp på sidorna ser det bäst ut , då följer allt med upp vid lyft .
lite knöligt att dra upp då det gärna blir lite sett drag så isoleringen blir lite på tvären i hålet och kärvar , men det går inte att få allt
 
Gammal tråd, men vad har du ritat bilderna i för program?
 
Grizzlybjörnen123 Grizzlybjörnen123 skrev:
Gammal tråd, men vad har du ritat bilderna i för program?
Ja detta gjordes i Cinema 4D så inte något CAD-program.
Luckan blev kanon till slut också!
 
  • Gilla
AMR74 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.