1 675 läst · 3 svar
2k läst
3 svar
Visonic, PowerMax+ (Trygga Hem) TH5000 Pro.
Hej på er alla.
Första inläggen på detta forum, men läster regelbundet inläggen.
2007 köpte jag ett Visonic, PowerMax+ (Trygga Hem) TH5000 Pro, till sommarstugen. Kopplade upp det gav det användarkod och installatörs-kod. Hade tyvärr krångel med falsklarm så efter ett år hamnade de i kartonger igen.
Nu 2020, tänkte jag att det var dags att ta upp det "nya" larmet igen för att sätta sig in i funktionerna igen,
Allt väl, koderna hittades långt bak i gubbens/ mitt minne och allt var frid och fröjd.
Efter ca tre veckor får larmet spel, användarkoden 9058, byts ut till 1058, av larmet....
Så läget nu är följande, jag kan larma med dosan och gamla användar-koden, men inte komma in i installatörsläget. Den koden är inte den gamla och inte 1111, 8888, 9999 eller någon annan av de koder jag använder mig av.
Jag har kontaktat Israel, för att få ett tips så jag kan gå tillbaka till fabriksinställningen, men de ber mig kontakta en säljare i Sverige.
Tyvärr så vill inte Sector-alarm eller någon annan hjälpa mig. Är det någon som har ett förslag??
Ja, jag tillhör de fåtal i Sverige som vill laga saker som går sönder......
Med vänliga hälsningar Gustaf
Första inläggen på detta forum, men läster regelbundet inläggen.
2007 köpte jag ett Visonic, PowerMax+ (Trygga Hem) TH5000 Pro, till sommarstugen. Kopplade upp det gav det användarkod och installatörs-kod. Hade tyvärr krångel med falsklarm så efter ett år hamnade de i kartonger igen.
Nu 2020, tänkte jag att det var dags att ta upp det "nya" larmet igen för att sätta sig in i funktionerna igen,
Allt väl, koderna hittades långt bak i gubbens/ mitt minne och allt var frid och fröjd.
Efter ca tre veckor får larmet spel, användarkoden 9058, byts ut till 1058, av larmet....
Så läget nu är följande, jag kan larma med dosan och gamla användar-koden, men inte komma in i installatörsläget. Den koden är inte den gamla och inte 1111, 8888, 9999 eller någon annan av de koder jag använder mig av.
Jag har kontaktat Israel, för att få ett tips så jag kan gå tillbaka till fabriksinställningen, men de ber mig kontakta en säljare i Sverige.
Tyvärr så vill inte Sector-alarm eller någon annan hjälpa mig. Är det någon som har ett förslag??
Ja, jag tillhör de fåtal i Sverige som vill laga saker som går sönder......
Med vänliga hälsningar Gustaf
Följer tråden eftersom vi oxå har ett larm från Trygga Hem.
Det verkar som om deras lösning (utan abonnemang) var för bra för kunden och för dåligt för larmoperatörer. Därför firman blev uppköpt och nya ägaren struntar i service på grejorna.
Det verkar som om deras lösning (utan abonnemang) var för bra för kunden och för dåligt för larmoperatörer. Därför firman blev uppköpt och nya ägaren struntar i service på grejorna.
Jag hade ett sånt köpt från www.protexus.se och fick bra hjälp därifrån, kan vara värt ett försök. Men om huvudenheten byter koder på eget bevåg skulle jag nog inte lita på den alls.
Liknande trådar
-
Trygga Hem 5000 Pro och Visonic trådlös utomhussirén MCS-730
Villalarm & Hemautomation -
Köpa begagnat Visonic Powermax+ larm?
Villalarm & Hemautomation -
Visonic Powermax complete problem med GSM-350 detektering
Villalarm & Hemautomation -
Larmpaket Visonic PowerMax. Trygga Hem TH5000
Säljes, Uthyres & Skänkes -
TryggaHem TH7000 = Visonic Powermax Complete?
Teknik