Hej,

Vi har en tomt på gång som vi troligtvis kommer att köpa. Det svåra är ju att välja hus leverantör. Vi har en budget på ca: 2miljoner (+tomt). Vi vill ha ett enplanshus mellan 130-150kvm. Är det någon som har lite tips eller byggt själva något som ni kan rekomendera. Vi har surfat in på i precis varje husleverantörs hemsida men ju mer man kollar desto snurrigare blir man....

Tar gladeligen emot alla tips och förslag!


Mvh
Mattias
 
Hej

Var hade ni tänkt bygga?
Hur ser tomten ut?

//Micke
 
Hej,

I Halmstad.
Tomten är på ca: 900kvm!
 
Jag vet ju inte hur tomten är kuperad men Lb-hus Storspoven är väl ett ganska trevligt hus om man är ute efter lite öppen planlösning, nu är kanske detta inte det billigaste huset, men det var den katalog vi har hemma.

Eksjöhus har ett som heter Havsvik men det är lite större, men har inte den öppna planlösningen.

Kanske något.

//Micke
 
Vi har ett Sandhem från Eksjöhus som är på cirka 146 kvm i boyta och som kostade ca 2 033 000:-
Dvs: 1 118 000 i byggsats ,815 000 i totalentreprenad,och IKEAkök + Cylinda aluminiummaskiner.Öppen planlösning och 3.70 i takhöjd i större delen av huset.Ser ganska "vanligt" ut på utsidan.Både på gott & ont.

Är jättenöjda!
 
  • Vardagsrum_II_061220_001.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi håller på att bygga ett LB-hus Lommen, men med en annan byggare då LB inte kunde fixa ryggåstak. Deras grundpris är (var i somras) ca 1 900 tkr, med hyfsad standard. Vi har förstorat sovrumsdelen och vardagsrummet så det blir ca 170 kvm. Bra om ni vill ha många rum.

Lycka till!!
 
Hej,
Vi har låtit bygga ett Eksjöhus Lyckan m vinkel. Vinkeln förlängde vi och vipps fick vi ett inglasat uterum på 15kvm. Det har landat på 2,175milj. Tomten är 1120kvm. Nu återstår bara lite småpengar *host* för att få iordning på tomten.
 
  • hemma.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • lyckan-m-vinkel.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hur har det gått?
 
MAttias_A skrev:
Hej,

Vi har en budget på ca: 2miljoner (+tomt). Vi vill ha ett enplanshus mellan 130-150kvm. Är det någon som har lite tips eller byggt själva något som ni kan rekomendera.
Vårt hus blir på 160+ kvm och med Trivselhus standardutrustning (som jag tycker håller högre klass än de andra husleverantörerna vi tittat på) så kommer det att gå loss på 2.2 miljoner.

Jag antar att om du vill ha ett mindre enplans än vårt så lär du klara dig bra på 2 miljoner.

Glömde att nämna att vi kommer att ha putsad fasad så om det hade varit träfasad så hade det blivit en 100000 "billigare"
 
Hej!

Ni ska helt klart skissa på ett hus själva - behöver inte vara så detaljerat, kontakta sedan fler firmor för en offert på ERT drömhus, så gjorde vi.

Läs mer på vår hemsida under "före byggstart"
Snäckhuset

Lycka till
// Snäckan
 
CrilleC skrev:
Hej,
Vi har låtit bygga ett Eksjöhus Lyckan m vinkel. Vinkeln förlängde vi och vipps fick vi ett inglasat uterum på 15kvm. Det har landat på 2,175milj. Tomten är 1120kvm. Nu återstår bara lite småpengar *host* för att få iordning på tomten.
Fiiint tycker jag, snyggt taktegel osså. :)
 
Men snackan68
Kan ni verkligen rekommendera Allmogehus efter alla byggmissar med fel panel mm.
Jag har förskräckt läst er byggdagbok under tiden ni byggde och tyckt att det är fantasktiskt att ni kan ha ett sådant gott humör trots att det krånglade så mycket.
jag kanske missade något eller så har ni glömt nu när ni är lyckligt inflyttade.
Kanske är att bygga hus som att föda barn? :)
 
Hej,

Vi håller på att bygga ett modifierat Fagerås från Götenehus. Huset ser tråkigt ut i deras katalog jag vet.... Men med tanke på att det är hur enkelt som helst att förändra mkt av utseendet/planlösning utan att det kostar skjortan är det ett kanonhus.

Vi har förstorat vårt hus från std 143 till drygt 150 kvm. Nya stora fönster runt om med "upplösta hörn". Panaramafönster i rum med ryggåstak. Våra förändingar har gett huet en mkt modern look.

Utrustningsmässigt är götenehus väl med i klassen "audi". Vattenburen golvärme och platta på mark som standard tex.

Med våra tillägg på nästan 200 kakor är priset en bit över 1.8 millar, ska tilläggas att vi har totalentreprenad.

Totalt sett är vi mkt nöjda med Götenehus som leverantör. De problem vi haft är myndigheternas fel..

Önskar ni mer information är det bara att ni hör av er.
 
1.8 mille for det huset låter billigt. Jag har fått prisuppgift från Götenehus på ett modifierat Rosvik på 1,9 mille UTAN kakel/klinker/tapeteroch färg. Då är det iofs kraftigt modifierat iom att vi tagit bort hela övervåningen och dessutom på dubbla plattor (sutteränghus) men det är bara på 127 kvm!
Vill dessutom modifiera mer med lite annan rumslösning, det vet dom inte ännu. Har fått prisuppgift från Uppsala. Vore kul att få se bild på de förändringar du gjort. Har du några skisser att lägga ut?
 
  • rosvikplan.jpg
  • rosvik.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej,

Fixar lite bilder/ritning inom kort, har inte några på denna dator.

Skulle tippa att ett pris idag är en bit över 1.9 för vårt hus. Fagerås har ett relativt lågt utgångspris.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.