Hej vi var och titta på ett mindre hus idag .
Där köket är ganska litet och har en öppning mot vardagsrummet.
Huset är bara 90m2 .
Vi jag satt och funderade vad tror ni om att riva väggen och garderoberna mot hallen så det blir öppet mot hallen och vardagsrummet alltså helt öppen planlösning eller blir det fel och konstigt?
 
  • Ritning av ett mindre hus på 90m2 med kök, vardagsrum, sovrum och öppning mellan kök och vardagsrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Utan vägg
 
  • Plant ritning av en bostad med markerat område där en vägg saknas.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Så här ser köket ut
 
  • Modernt kök med vita skåp, rostfri diskmaskin och svart bänkskiva.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
KristinaRT
Ni tappar en hel vägg förvaring och om jag tolkar ritningen rätt kommer man i så fall direkt in i köket från ytterdörren?

Vårt kök är väldigt likt det befintliga i ert evt hus och vi upplever inte att det är litet eller opraktiskt. Vi har entré bredvid köket men har valt att spara vägg för att inte komma direkt från ytterdörr in i kök utan att ha en hall med klädhängare etc.
 
  • Gilla
oobum och 1 till
  • Laddar…
KristinaRT KristinaRT skrev:
Ni tappar en hel vägg förvaring och om jag tolkar ritningen rätt kommer man i så fall direkt in i köket från ytterdörren?

Vårt kök är väldigt likt det befintliga i ert evt hus och vi upplever inte att det är litet eller opraktiskt. Vi har entré bredvid köket men har valt att spara vägg för att inte komma direkt från ytterdörr in i kök utan att ha en hall med klädhängare etc.
Det är en liten hall innanför dörren där man klär av sig . Sen är det typ gamla hallen som löper.
Jupp man mister ett gäng garderober men har ju en stor klädkammare.
Och köket saknar fönster förutom takfönster.
Så en öppning skulle ju resultera till mer ljus.
 
Blev inget av då mäklaren Viktor på mäklarhuset sålde till en annan utan besiktning för ett lägre pris så säljaren förlora massa pengar.
 
A Anders Hägg skrev:
Blev inget av då mäklaren Viktor på mäklarhuset sålde till en annan utan besiktning för ett lägre pris så säljaren förlora massa pengar.
Märklig mäklare!Fast det var kanske säljaren som inte "vågade" låta någon besiktiga.
Får jag vara nyfiken och fråga: Vad var ert bud, och vad såldes det för?
 
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Märklig mäklare!Fast det var kanske säljaren som inte "vågade" låta någon besiktiga.
Får jag vara nyfiken och fråga: Vad var ert bud, och vad såldes det för?
Såld 1,8 vårt tak 2,1
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.