Har en fråga, skarvar man trägolv så här? Tänker att man borde ta en annan bit som gör att skarven kommer längre ifrån. Alternativt ta en bit som möter dörröppningen.

Trägolv med en tätt placerad skarv markerad med en blå cirkel nära en dörröppning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Trägolv med synlig skarv nära en dörröppning och skarven ej i linje med dörren.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
T
Nej, självklart inte. Ska var minst 30-40 cm avstånd mellan skarvarna!
 
  • Gilla
Luddis_1 och 2 till
  • Laddar…
T
Y Yxiii skrev:
Har en fråga, skarvar man trägolv så här? Tänker att man borde ta en annan bit som gör att skarven kommer längre ifrån. Alternativt ta en bit som möter dörröppningen.

[bild]
Nej, så där skarvar man inte. Det brukar stå på paketen hur lång förskjutning det ska vara mellan brädorna. Ofta runt iaf 30cm.
 
Misstänkte det. Jag är ingen golvläggare men jag reagerade på att han vi har anlitat för att lägga golvet har gjort så. Såg det nu när jag kom hem.
 
Jag antar att det är ett klickgolv av något slag. Det är inte ett problem för hållbarheten. Men det är definitivt inte snyggt.
 
T
A Avemo skrev:
Jag antar att det är ett klickgolv av något slag. Det är inte ett problem för hållbarheten. Men det är definitivt inte snyggt.
Fast hållfastheten lär ju bli sämre, risk för att det går isär?

Däremot om det också är limmat så kanske ske skulle funka.
 
Ja det är berg&berg Lappland ekgolv (svedloc plus)

lite tråkigt när man anlitat någon att lägga golvet och så gör dom så. Till och med jag som inte arbetar med det dagligen reagerar på att det ser konstigt ut.
 
T TechChad skrev:
Fast hållfastheten lär ju bli sämre, risk för att det går isär?

Däremot om det också är limmat så kanske ske skulle funka.
det är limmat i fogen
 
T
Y Yxiii skrev:
Ja det är berg&berg Lappland ekgolv (svedloc plus)

lite tråkigt när man anlitat någon att lägga golvet och så gör dom så. Till och med jag som inte arbetar med det dagligen reagerar på att det ser konstigt ut.
Han måste ju pratat i telefon eller gjort något annat som gjorde att han missade det.. jag menar alla vet ju att man inte gör så...
 
  • Gilla
Luddis_1 och 1 till
  • Laddar…
Sedan ser bitarna väl korta ut. Vad är minsta längd som man ska lägga enligt manualen?
 
  • Gilla
Luddis_1 och 1 till
  • Laddar…
A
tråkigt,förstår inte heller hur man kan lägga ner den biten,i stort sett identisk längd:oops:
 
L lassebrun skrev:
Sedan ser bitarna väl korta ut. Vad är minsta längd som man ska lägga enligt manualen?

Minsta bit ska vara 40... kan säga att det är dom inte på hela golvet
 
Y Yxiii skrev:
Minsta bit ska vara 40... kan säga att det är dom inte på hela golvet
alltså skarvarna då
 
Det var ingen golvläggare. Man behöver inte ens titta i bruksen för att förstå att det ser för jävligt ut. Men med bruksanvisning har man mer argument för att begära att göra om och rätt.
 
  • Gilla
Luddis_1 och 1 till
  • Laddar…
Så blir det om man minimerar spillet. Jag brukar lägga skarven mitt på brädan intill. Då blir det ganska mycket spill om det inte går jämnt upp. Men det ser bra ut. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.