Jag har en fråga om Ballingslövs garderobs- och skåpdörrar och som jag inte hittar något svar på. Hur kan dörrarna justeras i höjd- och sidled efter att de har skruvats fast med de fyra skruvarna enligt bilden? I en produktbeskrivning från en leverantör av detta mjukstängande gångjärn anges att ”Skruvarna på gångjärnet kan justera luckan uppåt/neråt, inåt/utåt” men jag ser inga sådan skruvar på gångjärnet. Se bifogad bild på gångjärnet i en garderobsdörr. Möjligen kan de två skruvarna till vänster i gångjärnet på bilden lossas så att luckan kan justeras något uppåt i det fallet som bilden visar men det är nog inte det som avses med ”Skruvarna på gångjärnet kan justera luckan uppåt/neråt, inåt/utåt.”

Således. Hur kan således dörren justeras uppåt/neråt och inåt/utåt?
 
  • Gångjärn märkt "Ballingslöv" på en vit garderobsdörr, fråga om hur den kan justeras.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A
Höjdmässigt som du säger de avlånga hålen i stomdelen,finns det inte skruv under täckplåten(ballingslöv)för djupledes/sidojustering?
 
Det du kallar täckplåten tillhör mjukstängningsfunktionen och kan skjutas i sidled för att justera när mjukstängningsproceduren ska avslutas i samband med att dörren stängs. MEN, om jag sprättar bort täckplåten finns det två justeringsskruvar där! Tack.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.