Fulkemisten Fulkemisten skrev:
I så fall borde ju inte väggar och golv ta skada av att vara fuktiga. Jag hade nog börjat med att göra en pumpgrop i golvet och leda bort vattnet. Det kan bli rätt stora mängder så du behöver något bra ställe att göra av det. Sen gäller det väl att säkerställa att vattnet inte flödar och underminerar motfyllda väggar och under plattor.
....detta känns inte rätt.

Var kommer vattnet ifrån? Att släppa in vatten och sedan anlägga för att pumpa bort det från insidan känns tokigt.

Red ut var vattnet kommer ifrån och pumpa därifrån. Att tomma insidan på vatten är en separat aktivitet.

Hur ser det ut med takvattnet, var tar det vägen? Leds det till något avlopp som nu är igensatt?
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Har precis kopplat om så jag pumpar ut dränvatten på gatan här, mina dagvattenkassetter är fulla och dräneringsrören började fyllas med vatten.
Är det du som är orsaken till bilden i inlägg # 13? :mad:
 
  • Gilla
  • Haha
toolman77 och 2 till
  • Laddar…
Immobil Immobil skrev:
Är det du som är orsaken till bilden i inlägg # 13? :mad:
well det börjar likna något sådant på en gata här.....men vi är inte riktigt där ännu.
 
Fulkemisten
MathiasS MathiasS skrev:
...detta känns inte rätt.

Var kommer vattnet ifrån? Att släppa in vatten och sedan anlägga för att pumpa bort det från insidan känns tokigt.
Såklart. Mer tänkt som nödlösning innan man börjar gräva upp runt hela huset. Kanske var oklar där.
 
  • Gilla
MathiasS
  • Laddar…
Köpte en lite pump på Bauhaus, bara för att få bort vattnet på ytan av golvet. Men antar att det verkliga problemet så klart är kvar och att någon slags dränering är nödvändig... eller?
 
Dränering eller en pumpbrunn. Det beror på vilka möjligheter det finns att leda bort vattnet.
 
Bygg en liten pumpbrunn mot väggen och ställ din pump i bassängen.


Låna en avfuktare av någon kompis
 
Är det från en innervägg som det skvalar in vatten? Tyckte du skrev det. Eller menar du en yttervägg mot utsidan?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.