Kan ni hålla er till trådämnet istället för att föra diskussioner er emellan?
Använd PM-funktionen om ni vill chatta.
 
MrBmr MrBmr skrev:
Kan ni hålla er till trådämnet istället för att föra diskussioner er emellan?
Använd PM-funktionen om ni vill chatta.
Trådämnet är verktyg, till bra pris, eller diskussioner som rör verktyg.
Ditt inlägg däremot, har inget med verktyg att göra, precis som det här.

Du kan välja att visa inlägg med länkar om du bara vill åt verktygstips.
 
  • Gilla
johel572 och 4 till
  • Laddar…
MrBmr MrBmr skrev:
Kan ni hålla er till trådämnet istället för att föra diskussioner er emellan?
Använd PM-funktionen om ni vill chatta.
Du är lika eller mer offtopic med ditt inlägg ;)

Tips: bläddra tillbaka till Pers inlägg om hur du gör för att sålla.

Edit: puck2a
 
  • Gilla
  • Älska
Dan_Johansson och 2 till
  • Laddar…
Denna tråd går i runt i samma slinga känns det som.
  • Den får ett tips
  • Medlemmar diskuterar tipset
  • Medlemmar hamnar lite off-topic
  • Någon klagar på trådens struktur
  • Medlemmar diskuterar trådens struktur
  • Åter till steg ett
Lösningsförslag:
Förslag ett: Ni som stör er på nuvarande struktur, skapa en tråd med en tydlig titel om att endast posta tips i tråden. Hör av er till Per och Marlén och se om det går få mod-rättigheter till att endast denna nyskapade tråd, så kan ni få sköta den och Daniel slipper jobba livet av sig över nuvarande tråden. (Så får forumet själva avgöra vilken tråd som ska leva vidare)

Förslag två: Skapa en tråd för att diskutera denna tråden så slipper denna gå i en evig slinga av diskussion
 
  • Gilla
saiter och 2 till
  • Laddar…
Förslag tre: Strunta bara i de inlägg som inte anses intressanta. Vi måste nog acceptera att majoriteten av alla inlägg på ett forum inte är intressanta för en enskild medlem. Guldkornen i den intressanta minoriteten av inlägg räcker dock i alla fall för att hålla mitt intresse vid liv. :)
 
  • Gilla
bulleribock och 11 till
  • Laddar…
Eller lägg till en del där du kan öppna en gruppchatt i en kommentar.

alla ser att de finns en gruppchatt i den kommentaren och kan joina den för att diskutera vidare just det ämnet om man är intresserad eller läsa?

jag har inte byggt upp hemsidor så vet inte hur svårt de är att ordna.
 
Beror väl på hur man ser det :). Den är 0,6 kg tyngre än modellen med 600W motor. Dryga halvkilot gör rätt mycket i de arbetspositioner den används till. Som jämförelse har flexsliparna bara 500W motor vilket är fullt tillräckligt.

Var på vippen att köpa före jul då de hade lilla slipen kraftigt rabatterat men gjorde det inte så det verkade svårt att få tag i sliprondeller i rätt diameter (215), men nu verkar sliparna ha 225 och samma som flexen där det finns rondeller. Drack jag för mycket glögg eller är det en ny modell?!?
 
  • Gilla
johel572 och 1 till
  • Laddar…
engs
F frollic123 skrev:
[länk]

999:- (med julaclub) för en giraff måste väl vara ett kap?
Ordinarie 1399:-

Någon som har erfarnhet av dessa?
Har en äldre variant, då följde det med ett trekantigt huvud också för hörn. Värd varenda krona då det skulle slipas spackel mitt i huset och behövde minimera dammet.

Edit: Ser nu att de har en med trekantigt huvud också men tror ändå inte det är samma modell jag har.
https://www.jula.se/catalog/verktyg...lektriska-tak-vaggslipar/tak-vaggslip-210262/

Är det enbart för det trekantiga huvudet kan man skippa det och slipa hörnen för hand, den skakar ändå bara naturligtvis och tar inte alls lika bra som det runda.
 
  • Gilla
frollic123
  • Laddar…
Till den lilla följer Trekanten med.
 
Har den röda Jula modellen, samlar bara damm numera ... Den är tung att jobba med och inte speciellt bra på att ta hand om dammet. Lärde mig att spackla så att det inte behöver slipas alltför mycket, endast efter sista spacklingen. Skaffade detta kitt, https://www.amazon.com/FCI-DUST-FREE-Sanding-System-Orange/dp/B01CN9GBJ4, dammfritt, effektivt och väger inget. Mycket lättare att jobba med.
 
  • Gilla
gmanhem och 4 till
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Har den röda Jula modellen, samlar bara damm numera ... Den är tung att jobba med och inte speciellt bra på att ta hand om dammet. Lärde mig att spackla så att det inte behöver slipas alltför mycket, endast efter sista spacklingen. Skaffade detta kitt, [länk], dammfritt, effektivt och väger inget. Mycket lättare att jobba med.
Nästan samma här.
Jag köpte mirka abranet slipkloss, istället för rätt bra dammupptagning (som man blev tvungen att skaka loss då och då) blev det i princip dammfritt och slipnäten är fantastiskt effektiva!
Har tyvärr inte lärt mig spackla än dock.
Eventuellt skulle jag överväga att släpa fram meecen om jag någonsin skulle vara dum nog att spackla ett innertak igen.
 
Jag har också haft en tidigare röd modell från Jula. Motorn gjorde att tallriken hängde snett om den inte trycktes mot väggen. Det gjorde även att den gärna slipade mer i nederkant än i ovankant. Den ersattes rätt snart av ett mirka-kit för manuell slipning med utsug. Efter att sen ha samlat damm och varit i vägen i garaget ett par år skänktes den till loppis. Men kanske den här fungerar bättre.
 
  • Gilla
frollic123
  • Laddar…
Köpte slipnät till min jula slip
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.