Det snackas en hel del viken kökstillverkare som har det ena eller vilken som inte klara det andra ::).

Men hur är det med vitvaror ? Är alla som köper Siemens nöjda, Ikea Whirlpool missnöjda, Husqvarna mest hos reparatören samt gaggenau fattiga efter att ha betalt fakturan :cool:

Ni förstår säkert vad jag menar, hur funkar det med vitvaror. Är ni nöjda/missnöjda med era vitvaror ?

Det är en djungel och en inte allt för liten post när man börjar att summera vitvarorna i köket. Spis, kyl, frys, ugn, micro osv osv.
 
Vi köpte Elux:Kyl, Frys och Diskmaskin samt HQ Häll och Spis. Allt i rostfritt utförande.

Frys hade inte fläkten inkopplad så det blev bara kallt längst upp, tog en vecka för en reparatör att komma och fixa det. Kylen saknade ett beslag som behövdes för att hänga om dörren till vänsterhängd. Diskmaskinen hoppas jaggår sönder snart så vi kan byta till en Cylinda för dom är fasen så mycket bättre planerade innuti.

Häll och Spis är vi helnöjda med än så länge även om det hade varit trevligt att kunna ställa ner volymen på pipandet från hällen.

Det är synd att inte klaga... ;)
 
Electrolux kyl och frys rostfritt: Hur nöjda som helst. Maken övertalade mig till en frostfri frys och den är värd både de extra pengar den kostade och mindre utrymme i frysen.

Electrolux diskmaskin rostfri: Jovars, den är snabb och relativt tyst, men planeringen inuti är sådär halvbra. Har iofs inte hittat någon som jag är helt nöjd med så jag vet inte vad jag skulle vilja byta den mot.

IKEAS induktionshäll whirlpool tror jag: Funkar bra men den största plattan är längst in....vilken idiot satte den där??????

Electrolux inbyggnadsugn rostfri: Kanon. Gillar varmluftsfunktionen och den inbyggda termometern.

Fläkt: En specialvariant pga husets ventilationssystem, märke Futurum: Relativt snygg, suger bra.
 
Festivo då. Ett finskt märke som säljs av Puustelli kök. Någon som har erfarenhet av det? I övrigt är min kommentar att man oftast får vad man betalar för. I alla fall om man köper ett välkänt globalt märke. Festivo verkar bara vara känt på finska marknaden och är dyrt. Frågan är om det är bra? :)
www.festivo.fi
 
Elektrolux kyl/frys. Nöjd med dem, fast blir lite mycket "snö" i varorna i frysen.
Elektrolux spis med dubbelugn. Nöjd förutom att det är svårt att hålla rent hällen.
Whirlpool/IKEA diskmaskin. Nöjd men tar lite lång tid på sig på ekonomiprogrammet.


Snigel: Har hört att det är för att den ska hamna under fläkten så det blir mindre matos.
 
Vi köpte Siemens rakt av, har inte installerat allt än. Vi kör med en kyl/frys nu samt micro. Larmet på frysen visade sig fungera och vara en bra funktion då någon inte stängt ordentligt.

Vår gamla micro från Whirpool hade bättre funktioner (färre tryck för snabbstart t ex) men det är bara en vanesak. Vad som är lite irriterande med Siemens micro är dels påminnelsepipen som kommer alldeles för tätt samt att den står och går någon minut efter avstängning för att kyla ned elektroniken. Ibland lite irriterande då den är rätt högljudd. Kanske blir bättre när vi bygger in den.
 
SKönt att ingen är direkt missnöjd med sina vitvaror :)
 
Har en köksfläkt Whirlpool/Ikea. Var ju överlägset billigast, men fläktmotorn låter onödigt högt. Sen saknas en funktion för kontinuerlig fläkt med lågt sug för att hålla husets ventilation igång. Men men, i det här läget får man väl lite vad man betalar för.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.