Hej!
År 1892 är svaret på frågan.

Mvh.Tomas Kindgren.
 
Företaget grundades 1892

Läckert kylskåp som skulle passa utmärkt i vår 50-talsvilla. En perfect match för vårt biorum eller matkällaren.
 
1892 skulle passa perfekt i vår friggebod!
 
Severin grundades 1892.

"Långt upp i norr jag köpt en turkos stuga,
i coronatider har det blivit en fluga

Med ett kylskåp från Severin som är praktisk och snygg, blir vistelsen mysig trots tusentals mygg

Ett turkost kylskåp och matchande stuga heter duga"
Turkos trästuga med synligt fönster och del av taket i grönområdet.
/Ingela
 
Företaget grundades år 1892.
Motivering: den skulle passa perfekt som en "hållk*ften"-detalj på vår altan, den passar in men framförallt ställer den frågor. Mystisk och blickfångande.
 
Severin är från 1892!
Passar perfekt i stil OCH mått OCH högerhängt till vårt nyköpta fritidshus :) Vi tänkte byta golvet och kylskåp (som inte fungerar), så då blir det fint turkost golv också. Bild på slutresultat utlovas!
Gammalt vitgult kylskåp i kök med matchande skåp från 1892 före renovering.
 
Företaget Severin grundades 1892.

I södra Jämtland ligger vår släktgård från 1895 där det mesta påminner om 50-talet när den senaste större renoveringen gjordes. Just kylskåp från sent 90-tal är något som för närvarande sticker ut med sin vita färg. Det är antingen kylskåpet eller resten av huset som behöver ändras...
 
1892.
Detta kylskåp skulle förgylla logen vi renoverat hos svärmor och där vi ser fram emot att fira en underbar midsommar 2021.
Björn
 
Företaget grundades 1892.

Denna karamell vill jag ge min pappa, född -41. Förutom att hans kylskåp från -76 är i stort behov att bytas ut, älskar han motorer och det mesta med -55. Vi ska lyssna på Blue Suede Shoes, blanda en Tom Collins och njuta av kylskåpet som med lite fantasi påminner om en Ford Crown Victoria!
 
J
Företaget grundades 1892.

Vi har under ett års tid inrett övervåningen och fått fem nya rum i huset . Det har inte varit lätt med två småbarn att ta hand om samtidigt, varav en var 8 månader gammal när vi satte igång.

Nu är vi precis klara och ska överaska barnen med biorum i nya vardagsrummet. Det vore kul med denna retrokyl att förvara läsk i till barnen när de ska "gå på bio" hemma ☺
 
Företaget grundades 1892

Midvinternattens köld är svår, stjärnorna gnistra och glimma.
Från pojkrummet hör ett argsint vrål, när X-boxets kontroll en smäll det får.
Tjut från sonen till nedervåningen når,
”Pappa hämta dricka så fort det går”

Pappans suck gör humöret ljummet
snälla ge sonen en Severin-kyl på rummet.
 
1892 är svaret Gammal är äldst!
Har ett kylskåp som låter som fan och gör smöret till ”flytande margarin” Jag behöver kyla till grönsaker, god mat och vitt vin- jag behöver dig, Severin !!!
 
SVAR: Företaget Severin grundades 1892 av Anton Severin i Sundern,Tyskland men började inte producera elektriska hushållsprodukter för än 1952.

MOTIVERING:
Dagen börjar närma sig kväll, det är sommar, ljudet av barn som skrattar, leker och badar viner igenom bostadskvarteret. Familj och vänner är samlade och väntar på maten som ligger på grillen. Jag frågar om folk vill ha något att dricka, tar önskemål ifrån höger och vänster medans jag är på väg in i huset för att hämta det alla vill ha. Jag stannar upp på trappan och vänder mig om eftersom jag glömde för en stund att drickan alla vill ha redan finns ute på altanen i mitt nyvunna turkosa retrokylskåp ifrån Severin.
 
Svar: grundades 1892

Jag bygger just nu ett krypin på vinden, en liten hobbithåla med blågröna tapeter där jag kan sitta på en golvkudde, läsa en bok eller lösa korsord och bara få vara. En egen liten värld där ett retro kylskåp fylld med kall läsk och kanske några goda ostar hade passat perfekt! Då kan jag smyga iväg och återhämta mig i flera timmar utan att behöva lämna min lilla håla!
 
Företaget grundades 1892.

Motivering: Vi har flyttat till lite större, förrådet håller vi på att göra om så att dottern skall få ett rum att spela tv-spel och "hänga" med kompisarna i. Hur coolt vore det inte att ha ett sånt där kylskåp fullt med läsk, eller mineralvatten på vardagarna såklart :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.