Har upptäckt att det luktar väldigt mycket avlopp i ena badrummet och började undersöka vad det är och det verkar som att vattnet i vattenlåset töms ungefär varannan dag. Jag behöver med andra ord fylla upp vattnet i vattenlåset varje dag för att det inte ska luka avlopp.
I början trodde jag att det orsakas av att man spelar i toaletten, men även när jag fyller upp hela vattenlåset innan jag går och lägger mig så är vattnet i vattenlåset minimalt när jag kollar på morgonen.

Har spelat in en video på hur mycket vatten det är kvar i vattenlåset efter ett dygn: https://photos.app.goo.gl/RhfLpoiSNDnRAZkH7

Några bilder finner ni här: https://imgur.com/a/SHsWkgY

Är det någon som vet vad som orsakar detta?

Bor i lägenhet , våning 4 av 4.
 
Begynnande stopp nånstans så det blir tryckförändringar i stammen?
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
Stopp i avloppsluftningen? brukar gå upp på taket
 
F FörsiktigeGeneralen skrev:
Läckage/spricka/hål i ”vattenlåskoppen”?
Ingen läcka som jag kan se
 
M Martin"bosse" skrev:
Stopp i avloppsluftningen? brukar gå upp på taket
Är det något som jag kan fixa till eller är det fastighetsskötaren som gör sånt?
 
P phattrance skrev:
Är det något som jag kan fixa till eller är det fastighetsskötaren som gör sånt?
Fastighetsskötaren, för avluftningen sitter antagligen inte i lägenheten utan på vinden.
 
P phattrance skrev:
Har upptäckt att det luktar väldigt mycket avlopp i ena badrummet och började undersöka vad det är och det verkar som att vattnet i vattenlåset töms ungefär varannan dag. Jag behöver med andra ord fylla upp vattnet i vattenlåset varje dag för att det inte ska luka avlopp.
I början trodde jag att det orsakas av att man spelar i toaletten, men även när jag fyller upp hela vattenlåset innan jag går och lägger mig så är vattnet i vattenlåset minimalt när jag kollar på morgonen.

Har spelat in en video på hur mycket vatten det är kvar i vattenlåset efter ett dygn: [länk]

Några bilder finner ni här: [länk]

Är det någon som vet vad som orsakar detta?

Bor i lägenhet , våning 4 av 4.
Hade precis detta problem och trodde det läckte, men icke. Rensade så gott det gick men renspluggen i godset
satt fast. Brunnen i gjutjärn från 70 talet. Beslöt att bila upp den i samband med renovering av duschrummet.
Döm om min förvåning när en jätte tuss med långt hår hängde ut från rörstosen. Tussen fungerade som veken i en oljelampa och sög ur vattenlåset på två dagar. Ge dig inte. Se till att komma åt och rensa hela vattenlåset.
 
  • Gilla
HasseTeknik
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.