Hej!

Vi har en platsbyggd garderob med ett av utrymmena tilltänkta som TV-skåp. Vi skulle vilja nyttja ytan till förvaring av kläder, men eftersom ytan är så stor (120 x 56 cm) så tror jag inte att jag kan köpa färdiga hyllplan och montera med stift eftersom jag inte tror det kommer att hålla. Se bild för skåpet idag.

Någon som har något bra förslag på hur man kan få in 2-3 extra hyllplan i utrymmet utan på tok för stort ingrepp?

vänligen,
Christian
 
  • Öppet platsbyggt garderobsskåp med hopvikta kläder på golvet, redo för hyllmontage.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Om ni sätter en vertikal skiva i mitten av skåpet kan ni ha 60 cm breda hyllplan på varje sida. Eller kanske till och med lådor.
 
  • Gilla
grollen och 2 till
  • Laddar…
Är baksidan så pass fast att du kan skruva i den skulle jag funderat på en ELFA skena å då kan du ju välja vad du vill kroka på för tillbehör. Hyllor krokar backar mm
 
tommib
Jag skulle gjort som Mathildatiger föreslår, stöd i mitten. Lådor kanske är svårt högt upp.
 
Går det att fästa lister i sidorna som hyllplanen vilar på?
 
Tack för alla svar!

Någon som vet om man kan måttbeställa skivor någonstans och få hemlevererade?

Vänligen,
Christian
 
tommib
Hemleverans vet jag inte men de större byggvaruhusen (Hornbach, Bauhaus) kapar skivor i butik. Planera snitten så blir det inte så många.

Om du inte har bil blir det rätt tungt att få hem det dock.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.