Vi fick först E22 för tät sil och sedan E31 i dom två följande diskningarna. Jag gjorde som pocken ovanför och blåste med hårtorken i ca 20min via hålet i inre högra hörnet.
Diskmaskinsinteriör med en hårtork riktad mot hålet i det inre högra hörnet för att lösa igensättning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nästa disk funkade utan problem. Det går att skruva bort grunkan som täcker hålet så märker man att det blåser fint ut i genom hålet i mitten på höger sida. Och detta helt utan att behöva dra fram diskmaskinen.
 
  • Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
B Benjy Mus skrev:
Vi fick först E22 för tät sil och sedan E31 i dom två följande diskningarna. Jag gjorde som pocken ovanför och blåste med hårtorken i ca 20min via hålet i inre högra hörnet.
[bild]
Nästa disk funkade utan problem. Det går att skruva bort grunkan som täcker hålet så märker man att det blåser fint ut i genom hålet i mitten på höger sida. Och detta helt utan att behöva dra fram diskmaskinen.
Kul att hårtorken löste problemet för dig med! :)
 
  • Gilla
Benjy Mus
  • Laddar…
Tyvärr kom E31 tillbaks efter fyra diskar. Felet försvann tillfälligt igen efter jag drog ut och lade maskinen ned och kollade om jag kunde se/fixa något på något lätt sätt (utan framgång) men kom tillbaks efter två diskar. Ny tork med hårtork hjälpte (tillfälligt?) igen men jag tror tyvärr jag får ge upp på min 6,5 år gamla maskin :/
 
A
Plus värmaren...
 
  • Gilla
Benjy Mus
  • Laddar…
Tack för tipsen! Men jag får erkänna att jag ändå beställde en ny maskin när E31 kom tillbaks igen efter sista hårtorksbehandlingen...

Den har gått rätt hårt i en barnfamilj under dessa år så jag vet inte hur länge resten håller. Tex såg "zeolit-insugs-röret" på högersidan inte så fräscht ut längre. Det känns som zeolit-systemet inte riktigt är konstruerat för att hålla hur länge som helst. Med tiden lär det komma in skit i systemet och vad jag förstår så finns det inget som "spolar/håller" rent när det händer. Men jag beställde ändå en ny zeolit-maskin för att vara säker på att få den bättre torkningen. Jag har ingen aning om hur "vanlig" torkning står sig i förhållande eller en som torkar bättre genom att öppna luckan när programmet är klart.
 
Tråkigt att det inte höll längre än så... Min maskin tuffar på fortfarande, ca 2 månader efter insatsen med hårtorken (ta i trä).
Det känns verkligen som att zeolith-systemet är dessa diskmaskiners svaga länk. Vette tusan om nästa maskin jag köper ska ha denna funktion... Dock har jag aldrig ägt någon maskin utan zeolith så jag vet inte hur stor skillnad det är utan.
 
Japp. Förhoppningsvis håller din ett tag till om det funkat i 2 månader.

Man hoppas dock på att dom gjort någon produktutveckling vad det gäller zeolitlösningen under dessa år. Får väl se om 6,5 år...

Sista gången brände jag iaf på så värmesäkringen på hårtorken löste ut så jag tror inte det var för lite :)
 
B Benjy Mus skrev:
Vi fick först E22 för tät sil och sedan E31 i dom två följande diskningarna. Jag gjorde som pocken ovanför och blåste med hårtorken i ca 20min via hålet i inre högra hörnet.
[bild]
Nästa disk funkade utan problem. Det går att skruva bort grunkan som täcker hålet så märker man att det blåser fint ut i genom hålet i mitten på höger sida. Och detta helt utan att behöva dra fram diskmaskinen.
Har samma problem med min maskin, hur gjorde du för att skruva av locket? Är det bara skruva av hela locket med lite kraft? Mitt rör sig någon halv cm åt vardera håll men känns inte som att det är gängat så man skruvar av hela, men jag kan ju ha fel. :) Det satt inte med någon extra skruv eller så, utan bara att ta i och vrida locket?
 
Bara att ta i. Skruva moturs.
 
torbeno torbeno skrev:
Bara att ta i. Skruva moturs.
Tack, då blir det hem och försöka. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.