Vår nya diskmaskin från Miele luktar starkt av gummi när den körs. Det är tätningslisterna som luktar när maskinen blir varm. Lukten sprider sig i hela huset.

Räknade inte med detta då vi lagt en stor peng på vår Miele maskin.

Någon annan som har erfarenhet av detta?

Vi måste vädra ut i huset efter att ha kört maskinen.

Så besviken.
 
Mats-S
Hur länge har ni haft maskinen?
Ofta är det ju så att nya maskiner kan "lukta" en del typ första veckan, sedan brukar det vara bra. Men går det inte bort skulle jag absolut reklamera felet, Skriv ett "snyftarmail" till Miele så lär dom reagera, som du säger så är det ju inga billiga maskiner dom säljer, så dom är nog rädda om sitt renome ;-)

Tidigare levde jag i tron att dyra vitvaror från ledande märkena skulle ha bättre kvalitet. Erfarenheten har visat att dom billiga budgetvarianterna oftast håller bättre, eftersom dom saknar massa lull-lull som man ändå aldrig använder, men som lätt ställer till problem ...
 
Tack för svaret.

Maskinen är tre dagar gammal och var helt ny i sin originalförpackning innan den installerades.

Med en så dyr produkt, förväntade vi oss verkligen inte en produkt som skulle stinka. Det luktar som att gå in i en bilhall eller en cykelaffär när maskinen är igång.

Någon som vet vad tätningslisterna är gjorda i för material?
 
Mats-S
AiramS AiramS skrev:
Maskinen är tre dagar gammal
Ha is i magen, vänta några veckor. Det kan vara något "konserveringsmaterial" som ligger ytligt på listerna för att dom inte ska ta skada under tillverkningen.
Jag tror att det här försvinner tämligen snabbt. Ibland brukar det stå i manualen om sådana här fenomen, ni kan ju kolla lite :)
 
  • Gilla
AiramS
  • Laddar…
Tack. Ska testa det du säger.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.