Behöver jag fräsa ut en ränna i spånskivan för givaren till golvvärmen innan jag flytspacklar?
 
Vad ligger under golvspånskivorna?
Vad bär upp golvspånskivorna? Reglar, frigolit, etc?
Hur tjockt blir flytspacklingen?

Om givarslangen måste fräsas ner i golvspånet eller ligga i flytspacklingen beror på hur tjockt flytspacklingen blir, men eftersom golvvärmenslangen är i spår så torde inte flytspacklingen bli så jättetjock så då torde givarslangen också vara i samma höjd som golvvärmen.
Men samtidigt så måste givaren få värme från flytspacklingen, så just där i området kring där givaren hamnar så torde det ligga värmeplåt i spåret.


Detta är alltså från mitt tänk hur jag skulle göra utan att veta. Skulle även konsultera montageanvisningarna från olika golvvärmentillverkare.
 
Tack!

Under det frukttröja golvspånen ligger det isolering. Golvspånet bärs upp av reglar 50x210 cc60 med en spännvidd på 180cm. Bjälklagret är kortlat och spånet är skruvat cc15 i samtliga kanter.

Jag vet inte vad jag ska använda för flytspackel eller hur tjockt jag ska spackla. Har svårt att få tag i någon som kan tänka sig att göra jobbet.

När jag satt uttag mm så har jag räknat med att spackla 35mm på högsta stället. Det är ett litet badrum med dusch på 160x180.
 
Jag ska inte lägga slang utan T2 blå elektrisk golvvärme.
 
T
Det beror ju på hur nära duschen den ligger. Om duschen är längst in i rummet och givaren vid dörren så behövs den ju inte fräsas ner då flytspacklet blir som högs där då. Om duschen är innanför dörren så får du ju fräsa ner lite.
 
Det gröna strecket är tänkt placering för givare

Ritning av rum med måttangivelser och ett grönt streck som markerar tänkt placering för givare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.