Har ett soffbord i teak (tror jag) som jag inte vet hur jag ska ta hand om, bordskivan har blivit mycket ljusare än benen och jag skulle vilja att allt var samma färg. Har provat med teakolja men det blev ingen skillnad
Hoppas någon har ett bra tips!
 
  • Soffbord i teak med ljusare bordskiva jämfört med benen, behöver underhållstips.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Teak soffbord med en bordskiva som är ljusare än benen, framför en soffa på ett vitt golv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Du måste slipa bordsskivan. Gå över med.fint sandpapper alt med maskin. Pröva sedan med olja.
Det kan var svårt att få exakt sammma färg. Teak kan skilja ganska mycket från ljust till mörkt.
 
jejdig jejdig skrev:
Du måste slipa bordsskivan. Gå över med.fint sandpapper alt med maskin. Pröva sedan med olja.
Det kan var svårt att få exakt sammma färg. Teak kan skilja ganska mycket från ljust till mörkt.
Tack för svaret! Finns det något sätt jag skulle kunna få det lite mörkare? Med bets? Eller är det en dålig idé?
 
Det finns pigmenterad oljor. Jag vågar inte säga hur det skullenbli på ditt bord
 
  • Gilla
Spirs
  • Laddar…
Det är inte säkert att bordsskiva och ben är i samma träslag. Jag har sett många 50- och 60-talsmöbler där de blandat olika sorters trä.
Vi har lagt hårdvaxolja på vårt teak-bord. Ytan blir lite mörkare, men framför allt är det ett jättebra skydd mot fuktfläckar.
 
  • Gilla
Spirs och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.