T Thomas_Blekinge skrev:
För mig är det ett fult och obeboeligt sammelsurium av gamla föremål från olika epoker och härkomst. Som länsmuseets magasin.
Jag tycker det är ett fint hus och fint inne, alla saker kommer väl nuvarande ägare att ta med sig.
 
Huset säljs av Ädelhus (https://adelhus.se/) som tillverkar hus i klassisk stil. Arkitekten i just detta fall är inte ngn Jan Andersson utan Jan Aspling.
 
  • Gilla
a.o.f
  • Laddar…
L lolagerlof skrev:
Huset säljs av Ädelhus ([länk]) som tillverkar hus i klassisk stil. Arkitekten i just detta fall är inte ngn Jan Andersson utan Jan Aspling.
Trevliga hus.
 
Jättefina hus men inredningen alldeles för smaklös och plottrig för min smak. Respekterar dock att alla har olika smak!
 
  • Gilla
CeciliaPepe och 4 till
  • Laddar…
Valloxen Valloxen skrev:
Jättefina hus men inredningen alldeles för smaklös och plottrig för min smak. Respekterar dock att alla har olika smak!
Men om man tänker bort alla pryttlar och döda djur är det väl fint! Tycker jag i alla fall!
 
  • Gilla
Svajpa och 2 till
  • Laddar…
K Kirre2 skrev:
Men om man tänker bort alla pryttlar och döda djur är det väl fint! Tycker jag i alla fall!
Ja, som jag skrev.
 
Valloxen Valloxen skrev:
Ja, som jag skrev.
Sorry, jag trodde du menade tapeter och snickerier och sånt! Jag tycker att det vore bra att rensa upp lite bland prylarna när man tar bilder för försäljning så man ser hur det ser ut egentligen!
 
L Linur53 skrev:
Håller med Anette. Alla dessa döda djur är direkt obehagligt, tycker jag och det ger ett mycket osympatiskt intryck.
Enligt artikelförfattaren så ger alla döda djur inredningen liv! ;)

"Uppstoppade djur ger inredningen liv och gammal prägel"
 
  • Gilla
  • Haha
JohanN03 och 1 till
  • Laddar…
Befriande att se någon bygga ett hus som passar in i den omgivande arkitekturen. Exteriört definitivt en fullträff, anser jag. Insidan är personlig dekor och smaken, liksom baken, är delad.
 
Jag älskar stilen och utsidan. Synd att ägarna inte tog råd eller anlitade även en inredningsarkitekt, detta typ av hus behöver duktiga inredare för att bli komplett.
 
A
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Jag älskar stilen och utsidan. Synd att ägarna inte tog råd eller anlitade även en inredningsarkitekt, detta typ av hus behöver duktiga inredare för att bli komplett.
Tycker folk får sätta sin egen prägel och inreda hur de vill. Utsidan påverkar mer andra och jag är less på all kubhus man smäller upp i gamla fina områden. Utsidan på detta hus är riktigt fint.
 
  • Gilla
mikethebik
  • Laddar…
Snyggt utvändigt, synd på trädäcket som inte passar in.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.