Än o köpa ett nyckelfärdigt hus?
 
Nej, det skulle jag inte tro. I alla fall om du som byggherre i ett lösvirkesprojekt inte hade tänkt göra nånting själv.
 
Det finns ju husleverantörer som leverer huset som byggsatts. Du köper allt material & virket är färdigkapat.
Sen väljer du om du sätter upp det själv eller köper in monteringen. Enklare och troligen betydlig billigare än om du ska jaga material och lösa konstruktionen själv.
Fiskarhedenvillan är en av de som kört detta system längst och kan vara ett allternativ ? Finns säkert flera.
 
Det blir nog lite dyrare med lösvirke fast det blir bra mycket rejälare
så det blir nog bättre i längden

(sen kan det ju vara kul att sitta på altanen och tänka att det här har jag gjort !!!)
 
Sara undrar ju över ett nyckelfärdigt lösvirkesbygge. Det innebär att man inte gör någonting själv utan lägger ut allting på entreprenad.
 
Med våran erfarenhet så blir det inte billigare och man har lättare för att li lurad och att saker inte bli som lovat.. Nu kanske vårat husbygge e unikt på det viset men jag skulle aldrig bygga ett lösvirkeshus på totalentrepenad nå mer iaf.. Om du inte gjort det så kan du ju läsa på byggdagboken på min hemsida.. Nu kanske inte alla behöver bli drabbade av det på samma sätt som oss men det finns alltid risker.. Men om du nu fortfarande ska bygga lösvirkes på totalentrepenad så tycker jag att du ska läsa på min hemsida hur det kan gå.. Finns ju en hel del råd att lära av, det viktigaste är att aldrig vara godtrogen, vem det än e som bygger huset.. Det e inte lätt i husdjungeln
 
Det blir nog billigare med lösviske,men det beroer också lite på hur huset ska vara.
Ett hus som kräver mycke arbetetimmar på stomme o utvändigtarb,mycke ställningar mm.då blir det nog dyrare.

Jag ska bygga lösvirke på totalentreprenad 1-plan ca 160m2 1,5miljoner. Och min snikare sa detta till mig. Men ska man bygga lösvirke bör man koll på vem snikaren är.
Helst någon man känner.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.