Status
Tråden går ej att kommentera.
Hej!

Vi undrar om det är ngn som byggt med JB-villan? Vi har hittat en enplans villa hos dom som skulle passa oss med div. ändringar ::) Deras "arkitekt" kommer hit på onsdag och ska ta en titt på ändringarna...ev byggstart sep-2007.
Vore tacksam för svar om det är ngt vi ska "tänka" på OM vi nu väljer att bygga med JB-villan...ngn?? :)
 
Vi har byggt med JB-Villan. Se till att begära riktiga ritningar på exempelvis el. Där gick det väldigt fort och hade inte vi funderat mycket själva innan hade det nog blivit förhastat och dåligt.

Se till att få en riktig tidplan när allt ska vara bestämt av er. Jag tänker på val av kakel, golv badrum etc.

Stå på er. De vill helst köra sitt standardrace med utförande och utrustning. Vill ni ha något så får ni ligga på lite.

Elektriker mfl lämnar ett standardpris på det som ingår. Allt ni väljer utöver kostar extra. Inte dyrt men värt att göra en egen kalkyl i förhand. Spotlights, skymingsrelä, elstyrd garageport, datanätverk etc. Tv-antenn ingår tex inte. Det tänkte inte vi på.

För övrigt känns det tryggt att bygga med JB. Han vill inte lura någon tror jag (till skillnad från vissa andra hustillverkare!) Billigare tror jag inte man bygger idag. Inte med samma standard

Lycka till!
 
Hej på er!!

Våra erfarenheter av JB-villan är än så länge mycket trevliga!!
Vi har träffat JB-Villan två gånger och diskuterat våran offert från honom. Det intyrck man får är väldigt seriöst, just nu har han semester men vi kommer att skriva på när han är tillbaka:))
Det är kul att se att det finns fler som har byggt eller kommer att bygga med JB-villan på detta forum!!
 
Jag vet att han tackar nej till de hus som inte passar in i hans tillverkningsteknik, om man uttrycker sig så. Passar det in i konceptet så får du ett billigt hus annars så skiljer det mindre till andra tillverkare. Fortfarande med samma höga kvalitet dock.
 
Hejsan!
Har JB villan någon hemsida?
 
hej!
Funderar på att bygga med JB villan men undrar bara lite på vad de ligger på för prisnivå? Har tänkt att bygga ett hus på ca 180- 200 kvm. Och vad är det som ingår i deras standard? Vilken typ av värme har de? Vilken typ av grund har de? Och vilka firmor använder de sig av i kök och badrum?
Vi har tänkt att bygga ett 1,5 plans med inredningsbar övervåning.
 
JB-Byggare:
Kan jeg få spörre om hvilket hus dere bygget og hvilken pris dere måtte gi?
Vi skal som jeg har sagt i et annet ämne i möte med en JB selger i morgen så jeg lurer på om du kan gi noen tips. Hadde du noen negative erfaringer med JB?
 
Torgeir skrev:
JB-Byggare:
Kan jeg få spörre om hvilket hus dere bygget og hvilken pris dere måtte gi?
Vi skal som jeg har sagt i et annet ämne i möte med en JB selger i morgen så jeg lurer på om du kan gi noen tips. Hadde du noen negative erfaringer med JB?
Kan tyvärr inte svara på dina frågor eftersom jag inte tas som trovärdig pga att jag inte vill att mitt namn och adress ska finnas i ett offentligt forum.
Att administratören har dessa uppgifter räcker tydligen inte.
 
Det var dumt.:(
Kan jeg få din mail adr, eller kan du sende er PM? Er veldig interessert i å höre dine erfaringer med JB
 
Torgeir.

PM sänt. Jag svarar gärna på dina frågor.
 
A
Hittar ingen info om JB-villan. Har dom ingen hemsida?
 
Nej de har ingen hemsida.

Sök på Eniro så hittar du J-B:s Försäljnings AB i Falköping.

Vågar dessvärre inte skriva telefonnr eftersom jag som sagt inte är trovärdig och "mysko". Men skicka gärna ett PM så svarar jag.
 
JB-byggare
Du ska inte bli så sårad över att man vill ha lite koll på vilka det är som ger specifika rekommendationer eller kritik.
Det skulle vara lätt för någon att göra smygreklam för sig själv här om man inte ser upp och vi måste kunna lite på att alla rekommendationer verkligen är ojäviga.
Det är en djungel därute och vi måste hålla ihop!
 
Tack, cian. Vi har haft problem med hustillverkare som låtsas vara konsumenter och rekommenderar sig själva, eller smutskastar varandra. Särskilt ska man se upp med nyregistrerade medlemmar som har få inlägg och uppenbart registrerar sig bara för att rekommendera en tillverkare. Tänk efter, skulle du själv ta dig det besväret? Då är det mycket mera värt med rekommendationer från gamla kända medlemmar som har använt sig av Byggahus.se genom hela bygget.

Det här är alltså bakgrunden till att vi har infört de här diskussionsreglerna och jag förväntar att man följer dem utan att sura. Det är för allas bästa.
 
Kommersiella inlägg är inte tillåtna, med untantag för rubriken "Köp & sälj". Det är inte tillåtet att göra inlägg där den som postat inlägget, eller en närstående person, kan tänkas ha ekonomisk vinning av budskapet, nu eller i framtiden.

Upprepade rekommendationer av produkter eller tjänster från samma eller olika medlemmar kan komma att ses som kommersiella även om ingen tydlig koppling finns



Som dessa regler. Gör det lite roligt faktiskt, eftersom många, många trådar och användare ständigt bryter mot detta. Och faktiskt är det en nödvändighet att bryta mot denna regel för att få meningsfull diskussion.:D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.