Råkade ut för att dänga Huaweien i betonggolvet och blev fullständigt isolerad här ute på vischan. Lyckades dock nå familjen via uttjänt surfplatta och Whatsup. Har nu förärats liten enkel reservtelefon (Denver för 350 kr) och skaffa kontantkort till denna dvs telefon som normalt sett inte används. Kontantkorten lär tydligen vara tidsbegrändade - finns sådant som håller ett år?

(Huaweien har hämtat sig efter chocken.)
 
Snabb googling ger att Comviq och Telias kontantkort är aktiva i ett år efter påladdning.
 
jag har ett telenor kort oxså aktiva ett år efter laddning
 
Telia orginal tar också betalt/ månad, så jag valde Halebop till min sms- kamera ( den tar bara emot och skickar sms )
 
Om jag har fattat det rätt försvinner slantarna efter en månad om kortet inte används dvs man måste fylla på slantar varje månad om man ska kunna ringa ut (Comvic). Men kortet håller i ett år.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
Ja,comvic måste laddas varje månad,gäller väl även halebop?
 
Fyller du comviq med standard 100:- håller det ett år. Finns på hemsidan men inte i appen.
 
A
Går bara att ringa under en månad dock,iaf mitt kontantkort.
 
Handyman 1 skrev:
Går bara att ringa under en månad dock,iaf mitt kontantkort.
Möjligt, data och sms funkar 1år. Har ett sådant i mitt larm sedan några år.
 

Bästa svaret

yonna yonna skrev:
Om jag har fattat det rätt försvinner slantarna efter en månad om kortet inte används dvs man måste fylla på slantar varje månad om man ska kunna ringa ut (Comvic). Men kortet håller i ett år.
Stämmer inte.
Saldot finns kvar ett år, det är bara prisplanen som ändras efter en månad.
Såhär står det på Comviqs sida,

BAS Kontantkort, 110 dagar kvar, gäller endast i Sverige
När giltighetstiden gått ut för din senaste tankning använder du automatiskt vår Bas-prislista. Du kan fortfarande ringa, SMS:a och MMS:a med ditt saldo - men det blir billigare om du tankar. Bas går inte att tanka, välj istället mellan Fastpris, Fastpris Mini, Amigos eller Standard. Efter förbrukad surfvolym kostar mobilsurf 0,95kr/MB. Utlandssamtal kostar extra och är du utomlands inom EU behöver du köpa en av våra EU/EES-prisplaner. Samtal debiteras per påbörjad minut.

Din nuvarande prislista
SAMTAL inom Sverige 2,49 kr/min
SMS inom Sverige 1,99 kr
MMS inom Sverige 1,99 kr
SURF efter förbrukad surfvolym 0,95 kr/MB
ÖPPNINGSAVGIFT 99 öre
HASTIGHET upp till 80 Mbit/s
 
  • Gilla
oobum
  • Laddar…
A
T tgr_se skrev:
Möjligt, data och sms funkar 1år. Har ett sådant i mitt larm sedan några år.
Men du kanske har rätt iaf,såg nu att det finns ett standardalternativ för sällananvändare som gäller 365dgr,0,2 Gb 100kr,ska testa det:)övriga laddningar gäller ju 30dgr.
 
  • Gilla
tgr_se
  • Laddar…
Om Peter2400 har rätt är detta perfekt för mig. Det gör inget om samtalet kostar - det viktigaste är att jag kan ringa ut vid kris/elavbrott. Inkommande samtal belastar tydligen inte potten.
 
  • Gilla
Peter2400
  • Laddar…
A
Handyman 1 skrev:
Jag vet inte vad som menas med bas kontantkort,ser bara två typer av kort,gratis som man laddar eller fastpris vecka.
[länk]
Det finns bara 1 kontantkort.
Men du laddar det med de egenskaper du vill ha.
Fastpris
Surf
Amigos
Osv.

Men de prisplanerna gäller bara 1 månad, sedan återgår kortet till prisplanen BAS.
Men saldot finns givetvis kvar så länge kortet är giltigt.
 
  • Gilla
yonna
  • Laddar…
A
Så funkar inte mitt kontantkort,har laddat tidigare med fastpris mini 95kr,efter en månad går det inte att ringa eller smsa eller surfa trots saldo kvar:thinking: ska prova ladda med standard för sällananvändare och se om det funkar i 365 dgr som det står.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.