Förslag på taklist till 6 m2 badrum se foto. Storlek och typ? Ett modernt badrum under renovering med vita kakelväggar och infällda spotlights i taket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ja , jag tänker likadant. En smal list utan krusiduller. Den du föreslår finns ej på Byggmax här i Luleå. Får kolla med annan leverantör
 
Fler förslag på lister?
 
Tänkte mig något mer slätt och rakt utan krusiduller
 
Mazen Mazen skrev:
En tunnare typ dekorlist utan krusiduller skulle göra sig fint.. tex.
[länk]

Undvik vanlig hålkäl som bara kommer se B ut.
Länkade du till rätt list? Den du länkade till var verkligen MED krusiduller, en imiterad stuckaturlist.
 
T
Jag skulle nog slämga på lite silikon och se hur det blir. Även om det är lite ojämn glipa så kommer det säkert inne synas direkt.
 
S StiggeHarley skrev:
Förslag på taklist till 6 m2 badrum se foto. Storlek och typ?[bild]
En vanlig smyglist blir bäst.

Det går inte att se riktigt på bilden, men fodret runt fönstret är väl en vanlig slät list? Så du ska ha nåt som harmonierar med det.
 
Fodret runt fönstret är ej där på fotot men nu sitter det en vinkelhuset 15x20 mm alulist där så en taklist i vit träfärgen och storlek 12x Max 40 mm kanske vore något eller enligt dom förslag som getts här tidigare
 
A andersmc skrev:
Länkade du till rätt list? Den du länkade till var verkligen MED krusiduller, en imiterad stuckaturlist.
Tycker inte den kan ses som en stuckaturlist med sin rundning och utan skärningar.. en allmogelist den är krusidullig.
 
Du kan alltid prova som föreslagits ovan att dra en mjukfog mot taket och se hur resultatet blir, kan alltid lista över.

Vad har du för taklister i angränsande rum?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.