Hej,

Total amatör här som tacksamt tar emot hjälp.

Har en taklampa som kom utan kontakt, bor i nyrenoverad lägenhet så har skaffat en DCL-puck för att fästa på lampan och därefter montera upp som vanligt.

Det som förvirrar mig här är att lampan har 4 sladdar, vad jag förstår dubbla gul/gröna, blå och brun. DCL-pucken har ju 3 fästen, så hur ska jag tänka här?
 
  • Vit DCL-puck delad i två delar med synliga terminalskruvar bredvid en skruv på ett brunt underlag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Elektriska sladdar med två gul/gröna, en blå och en brun ledare framför brun bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Går det att få in båda gulgröna i samma plint i kontakten? Om inte så får du ordna en förgrening utanför kontakten eller klippa bort hylsan och skala fram ny koppar.
 
Dubbla jordledare kan jag inte se att armaturen har. Är där två gul/gröna ledare i kabeln?
Kanske är armaturen förberedd för sk krontändning.
Har du en länk till produkten eller följde det med någon manual/inkopplingsanvisning?
 
Kan vi få en bild på själva lampan, måste vara något kinajunk som fått ett nödtillägg.
Om du klipper bort trådhylsorna så ryms nog två trådar i skyddsjordsanslutningen, det ser ut som hissklämmor och då är trådhylsorna överkurs.

Protte
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.