Håller på och bygger ett bord med 2st iläggsskivor och vill att iläggsskivorna ska ligga kant i kant med bordsskivan när den inte används och därefter fällas upp.
Bordsskivan består av 45mm reglar så gångjärnet "måste först ut 45mm" innan den kan vinklas upp eller hur man nu ska förklara det..

Hoppas någon förstår bilden och kan komma med exempel på gångjärn som kan användas..
 
  • Ritning av ett bord med detaljer av en iläggsskiva och gångjärnsmekanism.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Inte helt enkelt tror jag...
 
De du länkade till såg väl klockrena ut?
 
Ellagård Ellagård skrev:
De du länkade till såg väl klockrena ut?
Hittade efter jag skrev här men har beställt de nu så ska vi se om de funkar!
 
K KimCarlsson skrev:
Kunde tro att de inte skulle vara lätt att hitta något sånt gångjärn..
Har hittat dessa men är osäker:
[länk]
De där är väl bara för skivtjocklek på 20 mm.
 
  • Gilla
Violina
  • Laddar…
K Kane skrev:
De där är väl bara för skivtjocklek på 20 mm.
Yes, kanske får fräsa lite i skivorna eller något. Får prova med dem och ev. modifiera..
 
Hej,

väcker upp tråden lite då jag har samma fundering och är lite nyfiken på hur det fungerade? Tyvärr verkar Grandado lagt ned så man får nog leta vidare. Jag ska göra samma övning med en 27mm köksbänksskiva och hittar tex
https://www.amazon.se/Rostfritt-gångjärn-bordhållare-tillbehör-vikhyllor/dp/B085M3BHXR
Men tyvärr är ju specarna inte jättedetaljerade (gillar texten "Tillåt 0–1 cm fel på grund av manuell mätning. Vänligen se till att du inte bryr dig innan du lägger bud.") så det hade ju itne varit fel att hitt nåt snarlikt hos en annan leverantör där man får lite mer mått.
41HLVjfw9vL._AC_.jpg
 
Tyvärr fick jag det inte att funka, hittade också någon större variant på amazon som skulle klara upp till 45mm men tycker det inte blev bra så den idén ligger just nu på is..
 
  • Gilla
theboppers
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.