1892.

eftersom vi ofta får prioritera vem som får kall dryck på midsommar i stugan när hela tjocka släkten samlas skulle detta vara ett exemplariskt komplement och som jag tror hela släkten skulle få nytta av!
 
Företaget grundades redan 1892.

När den här pandemin är över vill jag bjuda ALLA mina vänner på ett riktigt mingel i trädgården. Vad passar bättre än att det här fina kylskåpet blir festens mittpunkt?

Allt från att kyla vitt vin
Till att sprida glädje i pandemin
Allt detta klarar kylskåpet från Severins
 
Svar 1892 Kylskåpet är läckert och skulle passa utmärkt i sommarstugan.! M. v. hUlf Westerlund
 
Svar: 1892
Motivering:
Min dotter har alltid velat ha ett kylskåp på sitt rum. Att få ge henne ett designskåp från Severin med den härliga färgen skulle vara en lycka får både henne och mig.
 
Severin grundades 1892 av Anton Severin.

Ett kylskåp i garaget vore inte fel. Jag har alltid varit lite avundsjuk på dom som haft det men samtidigt har jag tyckt att jag inte behöver ha det. Vinner jag behöver jag inte vara avundsjuk längre.
 
Svar: 1892
Detta hade passat perfekt i det sällskapsrum vi håller på att inreda i källaren.
Längtar efter att få bjuda goda vänner på kyld dryck och långa samtal när denna pandemi är över.
 
Företaget grundades 1982.

Detta kylskåp skulle vara den slutliga detaljen i vårt kombinerade gästrum och numera arbetsrum pga Corona. Eftersom detta är en byggnad som inte sitter ihop med huset är det långt till godsakerna när man jobbar...
 
1892
 
Severin Elektrogeräte GmbH grundades 1922
(Anton Severin Metallfabrik grundades 1892)

Jag skulle jättegärna vinna detta kylskåp, men inte för egen vinning.
En vän snickrade ihop en jättefin altan med tillhörande utekök i somras, i vilket det här läckra kylskåpet skulle komma till sin fulla rätt.
 
Det anrika och mångfaldiga företaget Severin grundades redan år 1892

Detta vackra kylskåp i retro-stil skulle passa perfekt i vårt kök som vi gärna vill inreda i retro-stil då huset är byggt 1950.
 
Redigerat:
Hej och God fortsättning!

Svaret på frågan är: 1892 (i Sundern, Tyskland)
Min motiv till varför just jag skulle vinna kylskåpet i retrostil är att det vore så roligt att överraska min fru med kylskåp till uteplatsen i sommar!

Varma vinterhälsningar,

Peter Warde
Ivarskärrsvägen 39
162 44 VÄLLINGBY
 
Grundades 1892

Jag och min son har precis färdigställt ett spelrum till honom (oss ) ute i garaget.
Detta kylskåp skulle passa perfekt där laddat med energidrycker.
 
1892
Behöver ett kylskåp till min mancave.
 
Hej!
1892 är året.
Jag har en ateljé där jag målar och skulpterar i lera. Ibland jobbar jag långt inpå natten. Hela ateljén är vit med ett stort fönster på gaveln. Det vore fint och uppiggande med ett färgglatt kylskåp att använda under arbetet.
 
Svar: 1892.

Ägare till en 20 talshus med tillhörande äldre torp där ett fint "retrokylskåp" passar utmärkt för släktingarnas övernattning. Sambo som älskar turkost och det finns det att få från Severin, hon har drömt om det länge.

Ha en god fortsättning på nya året i dessa tider :)

Fredrik.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.