Denna fredag har jag (än en gång) plockat fram tio bilder på verktyg och jag undrar just hur många av dem ni kan namnet på.

Quiz: Vad heter verktyget? https://www.byggahus.se/quiz/213-vad-heter-verktyget

I den här tråden berättar vi vad vi fick för resultat och diskuterar quizet i största allmänhet.

Blå och svart Makita slagskruvdragare med specialtillbehör monterat på sidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vi inspireras av ett verktyg som i alla fall jag inte hade sett förut.
 
10/10 :geek:
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Åsa Lund
10/10 här med :geek:
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Rickard.
Fick bara 9/10, kollade inte tillräckligt noga för att se att det var en skruvdragare med vibrationläge :p
 
  • Gilla
  • Haha
P D Svensson och 5 till
  • Laddar…
A
Haha,ja det var en liten luring...:)
 
Rickard. Rickard.ag skrev:
Fick bara 9/10, kollade inte tillräckligt noga för att se att det var en skruvdragare med vibrationläge :p
Samma här. :mad: Men "slagborrskruvdragare" verkar vara så hemmasnickrat (pun intended :)) så inte ens Google tycker om det:

Skärmdump från Google-sökning som föreslår "slagborr skruvdragare" som sökterm.
 
Rickard.
Alfredo Alfredo skrev:
Samma här. :mad: Men "slagborrskruvdragare" verkar vara så hemmasnickrat (pun intended :)) så inte ens Google tycker om det:
Äsch den behöver inte namnges ordentligt då den bara är en efterkonstruktion enbart för att lura konsumenter att dom behöver ett till verktyg.

Slagborren är ju helt obsolet och "slagborrskruvdragaren" har aldrig varit användbar :)
 
  • Gilla
Prodigys
  • Laddar…
9/10 är rätt bra. Den däringa armeringsmaskinsklippargrejen var ny för mig och som vanligt trodde jag att det jag trodde först måste vara fel. Så jag svarade bultpistol. Förstår egentligen inte varför...
 
Åsa Lund
Fario Fario skrev:
9/10 är rätt bra. Den däringa armeringsmaskinsklippargrejen var ny för mig och som vanligt trodde jag att det jag trodde först måste vara fel. Så jag svarade bultpistol. Förstår egentligen inte varför...
Roligt namn på armeringsmaskinsklippargrejen på bygge: Papegoja
 
Spoilervarning då! Det i alla fall någon som kallar maskinen så. :)
 
  • Bosch slagborrskruvdragare GSB 12 V-15 utan batteri med specifikationer och tillbehör.
  • Gilla
MikaelJS
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Spoilervarning då! Det i alla fall någon som kallar maskinen så. :)
Undantaget som bekräfta regeln! ;)
 
  • Haha
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
10/10 lätt
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
10/10
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Andra gången jag får 10/10 på ett quiz här. Förra gången var det också verktyg det handlade om :rofl::cool:
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Du fick 10 av 10 möjliga. Du klarade dig bättre än 246 personer (83%) av de 295 som gjort quizet.
Bit av en kaka :D
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.