Turkos retro-stil Severin kylskåp i rumsmiljö och öppet kylskåp visande inredning.

Den här veckans tävling blickar framåt, mot varmare och öppnare tider. Vinsten är ett kylskåp från Severin i retro-stil med en turkos färg som gör det till en härlig färgklick i rummet det står i. Det passar lika bra inomhus - i hemmabaren, garaget, gillestugan - som utomhus - på balkongen, altanen eller i uterummet. Kylskåpet är 89,5 cm högt och 55 cm brett. Det rymmer 93 liter i kyldelen och har ett frysfack på 13 liter. Det har högerhängd dörr, justerbara framfötter och är energiklassat A+++, det drar endast 88 kWh/år.

Värde: ca 6 000 kr

Så här tävlar du:
Besvara frågan nedan samt motivera varför just du ska vinna kylskåpet, i ett inlägg i den här tråden.
Fråga: Vilket år grundades företaget Severin?


Vinnaren utses fredagen den 15 jan.
OBS: Kontrollera gärna att den adress du angett på din profilsida fortfarande stämmer.
Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar Severin Sverige för att de sponsrar den här tävlingen.
 
  • Gilla
Mr Adventurer och 4 till
  • Laddar…
Företaget grundades 1892.

Ett läckert kylskåp från Severin skulle förhöja bioupplevelsen i biorummet vi jobbar på i källaren.
Tänk att ha nära till en kall dryck utan att behöva stänga av filmen :love:
 
Svar: Företaget grundades 1892

Motivering: I vårt hem hus där retro är den röda tråden skulle detta kylskåp passa perfekt. Troligtvis skulle det få bo i gillestugan omgiven av heltäckningsmatta och teakmöblerna
 
  • Gilla
PhilipBresch
  • Laddar…
De grundades 1892

Vi har ett kök i 50-tals stil med stolar och bord i bästa "American Diner"-stil (rött) med en del moderna inslag. Kylskåpet är dock i rostfritt (vi har frysen inne i vårt walk-in-skafferi och vi har enbart kylskåp i köket) och detta kylskåp skulle passa perfekt för att fullborda köket.
 
T
Svar: Företaget grundades 1892
Motivering: Ett läckert retrokylskåp hade haft en given plats i min kommande "man-cave"/hobbyrum som är under uppbyggnad.
I gott sällskap med 3D-printers, modellbyggen och annat skoj hade det fått husera allsköns svalkande drycker för långa härliga vistelser i hobbyrummet :love:
 
  • Gilla
uffetuffetimmerman
  • Laddar…
Det grundades 1892. I vår gamla lägenhet hade vi renoverat köket i sann 50-talsanda med bl.a. turkosa köksluckor och svart-vit rutigt golv. Det finns många fördelar med att ha flyttat till hus, men jag saknar verkligen estetiken av vårt gamla kök. Detta kylskåp skulle bli ett startskott att göra vårt nuvarande kök lika kärt som vårt gamla
 
Svar: Företaget grundades 1892.

Motivering: Vi behöver en färgklick i ett annars allt för färglöst hus. "Ljust och fräscht" har gått amok och denna ljuva färgexplosion skulle bli en blickfångare för alla som hälsar på...
 
AXS
Företaget grundades 1892

Det lilla energieffektiva kylskåpet skulle passa perfekt i vårt tiny house. Tar både liten plats och spar på solenergin. Plats för glass till barnen blir stort plus.
 
Företaget grundades 1892.

Försöker sakta men säkert byta ut mina tidigare ungkarlsmöbler (hint: mycket mörkt och svart) till något lite roligare. Det här fantastiskt vackra kylskåpet skulle sätta färg på vilket rum som helst, men förmodligen skulle det få stå på soffbordets plats framför vardagsrumssoffan enbart på grund av det estetiska.
 
Svar: Företaget grundades 1892

Vi håller på att bygga ett fritidshus som går i färgerna mörkbrunt (träfasaden) och grått (betongolvet). För att jag ens ska få behålla huset för frun efter det är färdigbyggt behöver jag färgklickar som gör huset livfullt. Ett kylskåp från severin hade passat perfekt med sina starka färger och retrostil.
 
Företaget grundades 1892

Vilket ljuvligt kylskåp! Nu när julen är över, börjar jag så smått längta efter vårens ljus och sommarkvällar på altanen. Vi kan flytta ut i sommarstugan vi bygger nu och tänka på uteköket på den kommande altanen. Tänk att bygga in detta fina kylskåp i ett minihus för utekök på trädäcket! Skogens sus, kall prosecco, grillen igång. Åh vad jag längtar!
 
Företaget grundades 1892


Jag vill ha ett snyggt kylskåp att ställa i gästvåningen hos mina föräldrar så ölen alltid är kall när man åker och hälsar på :)
 
Severins grundades 1892.
Skulle bli så fint i mitt 50-tals kök som annars är vitt, grått och lite trädetaljer.
 
Svar: Severin grundades 1892

Motivering: Min flickvän bor i ett rum i studentkorridor med delat kök och delad kyl/frys. Tyvärr har det förekommit att mat mystiskt försvunnit från kylskåpet. Om jag skulle vinna så skulle jag ge henne detta lagom stora kylskåp som dessutom är i hennes favoritfärg, så hon kan ha sin mat ifred i hennes rum.
 
A
Svar: Företaget grundades 1892

Mitt nuvarande kylskåp är från 1992 och är välförtjänt sin pensionering, skulle vara bra att skicka den till återvinning då den innehåller r12, jag tror att kylskåpet skulle matcha snyggt till mitt kök.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.