Har den ”enklare” gröna serien och har plågat sticksågen att klyva några meter tvåtumsplank
Skulle säga att för sällananvändaren är det klart prisvärda verktyg
 
Fairlane
Ooli Ooli skrev:
Intresserad av både sticksågen samt slagskruvdragaren då mina börjar bli slitna, särskilt sågen.
Nån som har nån aning om de är värda att testa? :p:D
Jag har slagskruvdragaren och den fungerar bra för mig. Jag har inte dragit mer än kanske 50 skruv, men helt klart ok. Hur den står sig mot andra vet jag inte.
 
Fairlane Fairlane skrev:
Jag har slagskruvdragaren och den fungerar bra för mig. Jag har inte dragit mer än kanske 50 skruv, men helt klart ok. Hur den står sig mot andra vet jag inte.
Mmm det blir antingen den eller metabo 18v, dock skiljer det 1200 kronor. Alltid svårt att bestämma hur man ska göra :p
 
Mikael_L
N nissenhj skrev:
Det blir nog bäst effekt om du skriver till Lidl och berättar för dem vilka möjligheter du vill få.
Fast jag skulle dock inte vara förvånad ifall denna tråd följs av någon marknadsstrateg på lidl. BH.se är ju inte såå litet forum ändå.
 
  • Wow
nissenhj
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Fast jag skulle dock inte vara förvånad ifall denna tråd följs av någon marknadsstrateg på lidl. BH.se är ju inte såå litet forum ändå.
Strategin är ju den klassiska att driva trafik med lockvaror och få fler att vänja sig med att åka till Lidl. Jag handlar där ibland vilket knappast skulle skett utan verktyg då och då. Så en webbshop är knappast att vänta.
 
  • Gilla
nissenhj och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Fast jag skulle dock inte vara förvånad ifall denna tråd följs av någon marknadsstrateg på lidl. BH.se är ju inte såå litet forum ändå.
När jag nämnde oss för butikschef så frågade hon om vi var typ som en Facebook-grupp.
 
  • Gilla
  • Haha
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
Lime113 Lime113 skrev:
frågade hon om vi var typ som en Facebook-grupp.
Vad är det? :thinking:
 
  • Gilla
  • Haha
Lime113 och 1 till
  • Laddar…
Har någon hittat billiga ersättningsfilter (lamell-/veckfilter) till Lidls grovdammsugare som såldes för dryga månaden sedan?
 
LevaLivet LevaLivet skrev:
Har någon hittat billiga ersättningsfilter (lamell-/veckfilter) till Lidls grovdammsugare som såldes för dryga månaden sedan?
Jag försökte först genom att kontakta den firma som var angiven i instruktionsboken och fick ett mindre bra svar från den firman och gick sedan över på Lidl:s egen support vilket inte var en helt igenom god upplevelse. Summa summarum så slutade det med en beställning på Ebay.de där det lätt gick att hitta filter till de flesta Parksidedammsugarna.

/LOB
 
Precis köpt sticksåg PSSPA 20-Li A1, slagskruvdragare PDSSAP 20-Li A1 och tigersåg PSSAP 20-Li C3. Mycket positivt överraskad över kvalitetsintryck!

  • Det är numera svarta verktyg som både känns och liknar mer "traditionella" märken. Snygg färg (svart med lite rött)!
  • Den stora skillnaden mot min fars verktyg (han har de äldre gröna) är hur nätta dessa verkar vara i jämförelse. Speciellt slagskruvdragaren kan jag enkelt greppa (strl 9 hand) och ha ett fast grepp.
  • Motorerna går fint
  • Inte längre "överdesignat" utseendet. De gamla gröna ser ut lite som rymdskepp tycker jag. Nu är det enklare form utan krusiduller, snyggt!
  • Bra tyngd!
  • Mycket gummerat material där man vill ha det så de ligger bra i handen. Inget gnissel eller plast som är uppenbart billig när man klämmer

Några minus:
  • Led-belysningen som ska lysa upp arbetsområdet är inte bra
  • Förvaringsväskorna. Har sticksågen och slagskruv hos mig, lådorna är hälften svart hälften rött. Det lustiga är att det röda skiljer sig rätt markant mellan väskorna. För sticksågen är det rätt fin väska. För slagskruven ser det röda nästan ditmålat ut, väldigt taffligt. Detta är knappt värt att nämna för priset men så är det
För priset av 1 "vanlig" slagskruvdragare får man alltså tre verktyg. Vet ärligt talat inte varför man som hemmapulare skulle köpa något annat.
 
  • Gilla
Lime113 och 3 till
  • Laddar…
A
Q qvrk skrev:
Vet ärligt talat inte varför man som hemmapulare skulle köpa något annat.
Blir kanske lättare för många att göra det när Lidl tar steget ut på nätet snart(kanske?):)
 
Q qvrk skrev:
För priset av 1 "vanlig" slagskruvdragare får man alltså tre verktyg. Vet ärligt talat inte varför man som hemmapulare skulle köpa något annat.
För priset av en Lidl-slagskruvdragare kan du få tre av dessa: https://www.k-rauta.se/produkt/slagskruvdragare-fxa-18v-xclick-utan-batteri/6438313208884 ;)

Jag är hemmapulare och har full förståelse varför man väljer de dyrare modellerna emellanåt. Jag har några verktyg som är billiga eftersom jag sällan använder de och min erfarenhet är att det är lite 50/50 om man får något bra eller inte. Så när jag köper något som kommer användas lite mer frekvent (t.ex. en slagskruvdragare) skulle jag välja ett mer betrott märke. ”Cry once - buy once” eller vad man nu säger.

Visst kan man få en nitlott även med t.ex. bosch och dewalt men risken är betydligt mindre.

En annan anledning att köpa lite dyrare är att en skruvdragare från dewalt hittar du i var och varannan affär till skillnad från Lidls verktyg som finns endast på Lidl. ”Normalt” folk går inte till Lidl när de ska köpa verktyg, de går till Bauhaus eller vad som nu råkar vara närmast.

Ytterligare en anledning att köpa tex en Dewalt är att tio år efter inköpet kommer jag med största sannolikhet kunna hitta batterier som passar, troligtvis även reservdelar. Kommer batterierna till Lidls verktyg att säljas om tio år? Kanske, kanske inte.
 
  • Gilla
  • Haha
nissenhj och 2 till
  • Laddar…
T Trunk skrev:
För priset av en Lidl-slagskruvdragare kan du få tre av dessa: [länk] ;)
Vad kostar batteri och laddare då?
 
  • Gilla
MagicFingers och 2 till
  • Laddar…
T Trunk skrev:
Ytterligare en anledning att köpa tex en Dewalt är att tio år efter inköpet
Din Dewalt kommer nog inte fungera om 10 år, det märket är inte vad det har varit.
 
  • Älska
nissenhj
  • Laddar…
Vi har haft den här diskussionen förut. Den här tråden handlar om Lidls verktyg, inte om DeWault...så det blir OT.
 
  • Gilla
hyggabus
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.