Hej eliasc,
jag har ritat min utbyggnad i Autocad, och har nu börjat göra kalkyl/chechlista i excel för som du använda för att begära in offerter mm. Så jag har skickat ett PM till dig. Jag tycker excel är ett utmärkt verktyg att få ordning på: kostnadsbilden/chechlista/offertgrund/tidåtgång med....

/Ulf
 
Jag skulle vara tacksam för ett sådant excel-dokument. DU får gärna skicka det till mig. tobias(kanelbulle)familjencederlund.se
 
I program som t.ex Chief Architecht och Home Designer Pro, kan man efter designarbetet få ut en komplett materiallista (i C.A även en kostnadsuppskattning). Dessvärre är programmen än så länge hårt nischade mot USA och de material som används där. Har använt dem lite själv och fått ut löp och kvadratmeterinformation för t.ex. golv, väggar, tak etc.
 
Hej på er!
Jag har följt eran intressanta diskussion om att göra en kalkyl i excel. Sitter själv och försöker få ihop en sån kalkyl men då jag varken är nån erfaren byggare eller nån hejare på excel så sliter jag mitt hår,,,
Jag vore tacksam om nån kunde hjälpa mig med ett sånt kalkylblad.
/ Mvh Peter
 
Skicka mig ett pm så mailar jag dig mina kalkylblad!
/Ulf
 
Jag har nu satt ihop en excell kalkyl som jag inte behöver hålla hemlig på ngt sätt... vill ni så kan jag maila den till er så kanske den kommer till användning.

Det kan vara så att den är svår att förstå om man inte har byggt den men ni kanske får idéer för hur ni vill göra...

Skicka mig ett PM så kan jag skicka kalkylen!
 
Hittade en riktigt gammal tråd men skulle vara i stort behov av en sådan excel kalkyl vore mycket tacksam om du hade an möjlighet att skicka en sådan till mig tack på förhand mvh Stefan
Stefan@mediakompanietvast.se
 
Hej, jag har letat i datorn men hittar tyvärr inte den gamla kalkylen.

Numera bygger jag hus och har ett byggföretag och har då andra verktyg för att beräkna kostnaden på hus.
Ska du bygga ett hus så skulle jag rekommendera att ta element från Baltikum och resa på plats med kran (klart billigast). Efterfrågar du en sådan offert (vilket jag kan hjälpa dig med) så får du också prisuppskattning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.