Lime113 Lime113 skrev:
Hos mig :)

[bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild]
Lycka till med mjölkinköpet! :p
 
stigen stigen skrev:
Lycka till med mjölkinköpet! :p
De säljer ju både flingpaket, toalettpapper och potatis i säck. Hehe
 
Man inser ju att man har gått bort sig många gånger när man letat nya verktyg och bara tittat på dyra verktyg från Bosch Professional/Festool/etc.:thinking:
Reklambild för Parkside Performance med texten "Kvalitetsverktyg för proffset" och slogan "När bara det bästa är bra nog".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
pacman42 och 1 till
  • Laddar…
K Kane skrev:
Man inser ju att man har gått bort sig många gånger när man letat nya verktyg och bara tittat på dyra verktyg från Bosch Professional/Festool/etc.:thinking:
[bild]
"Problemet" med Lidl är att man inte kan köpa verktygen när man behöver dem, utan man måste passa på när de dyker upp i butikerna. För Lidl är det genialiskt, i andra butiker (typ Jula och Biltema) kan man hitta intressanta saker och tänka att man köper när behovet uppstår. Hos Lidl måste man slå till direkt!

De har en webshop som bara levererar till adresser i Tyskland, och jag vill ha samma möjlighet.
 
  • Gilla
Humulus
  • Laddar…
  • Portable jump starter and power bank for vehicles, red and black, with digital display, cables, and charger.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ultimate Speed mobil bilstartare och powerbank med röda och svarta kablar samt en adapterkabel på en webbsida.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Raskus Raskus skrev:
Vilken av dessa två bör man satsa på?
Tänkte som backup i snöskotern.

[länk]

[länk]
Tror att Lidl varianten har bättre start ström om man går efter specen i alla fall, cca 500A vs 200A
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
B b_hasse skrev:
"Problemet" med Lidl är att man inte kan köpa verktygen när man behöver dem, utan man måste passa på när de dyker upp i butikerna. För Lidl är det genialiskt, i andra butiker (typ Jula och Biltema) kan man hitta intressanta saker och tänka att man köper när behovet uppstår. Hos Lidl måste man slå till direkt!

De har en webshop som bara levererar till adresser i Tyskland, och jag vill ha samma möjlighet.
Det blir nog bäst effekt om du skriver till Lidl och berättar för dem vilka möjligheter du vill få.
 
Någon som testat slagskruvdragaren? Är det 1/2" ?
Den och stora batteriet och lilla batteriet med laddare, blir väl runt 1200:-

Edit: såg att det var 1/4" för bits, trodde det var för hylsor då var det ointressant
 
Fairlane
Är det någon som har testat Lidls (eller Julas) hjälpstart?
Informationen är ju minst sagt begränsad. Lidl har en manual till sin online så man kan få lite mer information. Manualen är väl som vanligt, sådär.
"Kör inte startmotorn mer än 4 sekunder i följd när hjälpstarten är ansluten till batteriet"
"Startförsöket får inte pågå mer än 5 sekunder"

Hur lång tid tar det att ladda upp? 3-4 timmar? Räcker det för att starta en bil eller bör man köpa något större?
 
Sparkish Sparkish skrev:
Tror att Lidl varianten har bättre start ström om man går efter specen i alla fall, cca 500A vs 200A
Gav mig iväg för att titta på den, givetvis slut såhär på första kampanjdagen
 
Raskus Raskus skrev:
Gav mig iväg för att titta på den, givetvis slut såhär på första kampanjdagen
Hos min Lidl butik så fanns den inte på hyllorna, utan fanns en lapp där det stod att man får fråga kassapersonalen om starthjälpen.
 
Fairlane Fairlane skrev:
Är det någon som har testat Lidls (eller Julas) hjälpstart?
Informationen är ju minst sagt begränsad. Lidl har en manual till sin online så man kan få lite mer information. Manualen är väl som vanligt, sådär.
"Kör inte startmotorn mer än 4 sekunder i följd när hjälpstarten är ansluten till batteriet"
"Startförsöket får inte pågå mer än 5 sekunder"

Hur lång tid tar det att ladda upp? 3-4 timmar? Räcker det för att starta en bil eller bör man köpa något större?
Finns några videos om folk som testat den.
Här är en video på när lidl varianten startar en Jeep 4.7 V8 motor
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
B b_hasse skrev:
"Problemet" med Lidl är att man inte kan köpa verktygen när man behöver dem, utan man måste passa på när de dyker upp i butikerna. För Lidl är det genialiskt, i andra butiker (typ Jula och Biltema) kan man hitta intressanta saker och tänka att man köper när behovet uppstår. Hos Lidl måste man slå till direkt!

De har en webshop som bara levererar till adresser i Tyskland, och jag vill ha samma möjlighet.
Borde ju finnas en droppoint som man kan få det skickat till i tyskland som sedan skickar det vidare.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Intresserad av både sticksågen samt slagskruvdragaren då mina börjar bli slitna, särskilt sågen.
Nån som har nån aning om de är värda att testa? :p:D
 
Det vore kul om Parkside kunde sponsra med några verktyg för test.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.