Förra året fick jag igång elementen i huset genom att slå på enheten där packboxen satt men det fungerar inte så bra i år så jag måste byta dessa. Termostaten är MMA och vad jag kan tyda på bilder så köpte jag utbytesinsats för N-Serien men när jag skruvade isär det så var det 22mm på insatsens gänga och N-serien är på 18mm. Annars så så var det samma konstruktion. Har beställt utbytesinsats för M-serien nu så jag får se om den passar men lite tveksam när jag läser beskrivningen för M-Serien då det är för äldre radiatorer. Är jag rätt ute eller är det något annat?

Var i Göteborg hittar man idag en riktig VVS butik som säljer till privatpersoner och har kunnig personal som kan detta och har detta i lager?

Bilden visar utbytesinsats N-serien och den jag har liknar denna förutom gängan är 22mm och denna har 18mm.

Den andra bilden visar hur det ser ut på elementet..

//Fredrik
 
  • En termostatinsats för N-serien med 18mm gänga bredvid instruktionspapper som jämför gammalt och nytt utförande.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på termostatinsats med 18mm gänga och tecken på korrosion, avsedd för radiator.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på en termostatutbytesinsats för radiator, N-serie med 18mm gänga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Kan det vara en sån du behöver? Den är för 1-rörs system. Är det rätt så kan du ju leta vidare med hjälp av RSK:nr för att se om det finns till salu i din närhet.

https://www.rinkabyror.se/artikel/mma-insats-ntms/
 
Redigerat:
Q quick skrev:
Kan det vara en sån du behöver? Den är för 1-rörs system. Är det rätt så kan du ju leta vidare med hjälp av RSK:nr för att se om det finns till salu i din närhet.

https://www.rinkabyror.se/artikel/mma-insats-ntms/
Tack för tippset. Har beställt en sådan nu så får jag se om den passar när jag skruvar isär det...

Mvh Fredrik
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.