Letat runt lite med google men inte riktigt hittat det jag söker efter.

Letar efter ett avlångt matbord som kan expanderas från sex platser till minst tolv platser. Krav är 60cm per plats och att inte använda kortsidorna. Behöver alltså vara minst 360cm när det är som längst. Vill helst inte ha det längre än 200cm i normalläget.

Jag vet att jag en gång i tiden sett ett sådant bord så jag vet att de finns men hittar det inte igen (sparade en länk men den försvann i en datoruppgradering).

Någon som har tips på ett dylikt bord?
 
Krönlist på garderoben och papplådor typ hattlådor att ha grejer i.

Vit garderob med krönlist och en brun NBA-basketboll ovanpå som dekoration.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
BirgitS
J josa100 skrev:
Krönlist på garderoben och papplådor typ hattlådor att ha grejer i.

[bild]
Fel tråd?
 
  • Haha
Violina
  • Laddar…
Ett sådant bord skulle jag också vilja ha. Följer med spänning.
 
BirgitS
N Nizztos skrev:
Letat runt lite med google men inte riktigt hittat det jag söker efter.

Letar efter ett avlångt matbord som kan expanderas från sex platser till minst tolv platser. Krav är 60cm per plats och att inte använda kortsidorna. Behöver alltså vara minst 360cm när det är som längst. Vill helst inte ha det längre än 200cm i normalläget.

Jag vet att jag en gång i tiden sett ett sådant bord så jag vet att de finns men hittar det inte igen (sparade en länk men den försvann i en datoruppgradering).

Någon som har tips på ett dylikt bord?
Låter som att det kan bli vissa stabilitetsproblem eftersom det blir långt mellan benen när det ska kunna bli nästan dubbelt så långt. Du har inte funderat på att ha två matchande bord efter varandra när det behövs många platser i stället?
Ett som då kan ta väldigt liten plats när det är oanvänt.
Dyra klassikern Bruno Mathssons slagbord MI-901 är ju bara 23 cm som helt hopfällt och kan bli upp till 280 cm långt.
Eller mer överkomligt i pris två https://www.stalands.se/bord/slagbord/englesson-slagbord-stockholm-586 efter varandra, då skulle du kunna ha ett med en skiva och det andra utan uppfälld skiva till vardags och få 370 cm med båda borden fullt uppslagna.
 
Efter mycket om och men lyckades jag hitta ett par varianter. Fick sålla bort många där jag och webbsidorna inte alls var överens om "långt".

De som kännns mest intressanta är de med extra ben. Förslaget ovan finns kanske i en butik i stan så skall ta en titt på det men orolig att det inte blir bra utan extra ben. Skovby gör några som är intressanta (dyra) och har hittat ett par andra också som jag inte minns namn på och inte har info om på denna dator (ofta samma prisklass som Skovby).

Svårt att hitta i butik dock.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.