Finns de tillverkare av detta i göteborg tro
 
Rickard.
Tror dom är tämligen ensamma med dessa plåtar även om såklart vilken plåtslagare som helst kan bocka fram dom.
 
Hmm finns de helt rak plåt så kan man bocka själv?
 
U
Köp Til-tak då får du lutningen och avrinning rätt och du kan klä undersidan av balkongen med valfritt material för att dölja den om du inte tycker plåten är snygg.
Metalliska Til-tak paneler installerade under en träbalkong för korrekt lutning och avrinning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jo såg den med, flexitak verkar vara samma produkt. Nån som vet om detta säljs i västra götaland?
 
U
R Rolle85 skrev:
Jo såg den med, flexitak verkar vara samma produkt. Nån som vet om detta säljs i västra götaland?
Tror de ska gå att beställa till de flesta Woody bygghandlarna :)
 
Ok just woody bara?
 
U
R Rolle85 skrev:
Ok just woody bara?
Det vet jag inte, kan ju finnas fler.
I Norge säljs de nästan överallt, tex bygghemma.no och Coop bygg. Så någon av deras svenska motsvarigheter kanske också kan ta hem. Hör med din lokala bygghandel så kanske de kan fixa det.

Tog en titt på flexitak och det skiljer lite i utseendet. Dock vet jag inte vilken som är bäst eller billigast. Til-tak kostade ca300kr/kvm med tätmassan.
Flexitak
Bild på en delvis färdigställd terrasskonstruktion med gråa plank och träbjälklag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Til-tak
Installation av Til-tak under trädäck med person som använder tätmassa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Är det dina bilder när ni lägger de?
Detta verkarlovande.
På flexitaks hemsida ser jag att de tillverkar i Hunnebostrand.
Priset verkar ligga på 220kr per skiva
 
U
Nä jag tog inga bilder under byggnationen, de är från Google :)
 
Undrar vad de är för silikon, typ våtrumssilikon?!
 
U
Nope, det är takfog. Betydligt mycket kletigare och lite tjockare.
 
Om nån testat sånt tak så hojta till !
 
Var nu i kontakt med den norska firman "TIL.TAK" och de sa att de räcker att använda deras variant som är gjord av duk och sen sätta frigolitskivor som isolering. Blir nog bra eller
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.